Overgang til tysk statsborgerskab

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Gemini
    deltager

    Helt ærligt er jeg nysgerrig efter svaret på dette spørgsmål. Det er nøjagtigt to og et halvt år, siden jeg kom til Tyskland. Da min mand er tysk statsborger, tror jeg, at jeg har ret til at ansøge, når jeg afslutter mine 3 år. Jeg lavede mit orienteringskursus og fik mit certifikat med fulde point. Derudover fik jeg mit tyske B2-certifikat sidste gang, og nu fortsætter jeg til C1. Jeg arbejder bare ikke lige nu. Jeg er ikke sikker på, om der søges arbejdsvilkår i ansøgninger på grund af familieårsager. Vi ringede til udlændingekontoret i sidste uge, lad os mødes nu, sagde de, du vil indsende din ansøgning en måned før dine 3 år udløber. Vil vores viden om tysk også måles der, eller er certifikaterne tilstrækkelige? Jeg har brug for kommentarer fra venner, der kender dem, der er gået denne vej før.

    hjerteløs
    deltager

    For det første, hvis du ikke får hjælp fra staten, hvis din indkomst er god, selvom kun inspiration fungerer, vil det ikke være et problem. Det vigtige punkt er, om du får hjælp fra staten. Det er bare lidt interessant. Du har et b2-certifikat. Du studerer C1 lige nu. Er du bange, fordi det kaldes en eksamen på tysk? Dette siger de. Selv B1 er nok, og det er en test. Der er intet, vær komfortabel med det.

    Gemini
    deltager

    Tak for svaret @Hjerteløs. Egentlig står der, at B1 er tilstrækkeligt, men jeg har en bekendt, som har boet her i årevis. De havde givet ham mange problemer. Læg en avis foran dig og tag den, opsummer den osv. og stil spørgsmål. Personen jeg taler om taler tysk uden problemer. Måske forårsagede de et problem, fordi de ikke havde et certifikat, jeg ved det ikke. Jeg gætter på, at tilgange kan variere afhængigt af staten og den officer, du møder. Uanset hvad, uden videre trak denne person sin ansøgning tilbage. Der er også meget informationsforurening på internettet. Derfor ville jeg drage fordel af jer erfarne menneskers viden.

    hjerteløs
    deltager

    I den hændelse du beskrev, har du selv anført årsagen, du siger at han ikke har et certifikat, hvorfor skulle han lade ham læse hvis han havde et certifikat? Jeg håber jeg kunne forklare...

    istanbullu er
    deltager

    Hej,

    Hvis din ægtefælle er tysk statsborger (og du opfylder andre ønskede økonomiske og sociale betingelser), kan du opnå statsborgerskab i alt 3,5-4 år. Det kan variere alt efter alles situation. blå kort fra konsulatet eller fra Tyrkiet efter det kan du få straks efter fjernelse fra befolkningen.

    Ved udgangen af ​​3 år kan du ansøge straks efter at have modtaget Unbefristet. (B1 + einbürgerunsprüfung burde allerede have været afgjort) I mit tilfælde var de meget forsigtige med, at jeg ikke allerede arbejdede (de ønsker opdeling af lønninger eller bankbetalinger), og at jeg regelmæssigt betalte til rentenversicherung. Officeren der taler også med dig, selvom det ikke er meget, men det er ikke så svært for nogen, der tager B1.

    Før de går ind i denne proces, sender de dig en liste over dokumenter og kontrollerer, om du er egnet eller ej. Jeg tror, ​​at de, der har spørgsmål, henvender sig direkte til Auslanderamt via e-mail, de fortæller dig, om du er berettiget til at ansøge.

    Gør det nemt.

    istanbullu er
    deltager

    Jeg havde modtaget en sådan e-mail inden den sidste forberedelse. Jeg forlader det her som et eksempel på de anmodede dokumenter. Min situation er, at min kone havde en unbefristet vertrag, og jeg havde en kleinunternehmen.

    I øvrigt skrev de befolkningsregistreringsprøven på tyrkisk.:)

    Ich bitte daher um Mitteilung, ob Sie i Besitz der nachfolgenden Unterlagen sind:

    – gultiger Reisepass

    – gultiger Aufenthaltstitel (eAT)

    - Befolkning

    – Heiratsurkunde mit deutscher Übersetzung

    – Einbürgerungstest

      Hinweis: Sollten Sie den Test og ikke mere abgelegt haben melden Sie sich bitte zoom Einbürgerungstest an und teilen mir bitte den Testtermin mit

    – Sprachnachweis B1 (TELC, DSH eller Goethe-Zertifikat)

    Alternativ til Einbürgerungstest / Sprachnachweis können auch vorgelegt werden: 

    – Nachweis Integrationskurs (mit den 3 Zertifikaten: BAMF-Zertifikat Integrationskurs, TELC-Zertifikat für Zuwanderer und Bescheinigung Leben in Deutschland / 33 Fragen)

    – Mietvertrag oder Nachweis Eigentum

    – Kindergeldbescheid

    – Rentenversicherungsverlauf

    – unbefristeter Arbeitsvertrag

    – die letzten 3 Gehaltsabrechnungen

    Alternativ: unbefristeter Arbeitsvertrag und Rentenversicherungsverlauf Ihrer Frau und die letzten 3 Gehaltsabrechnungen.

    Ich schaue mir dann die Unterlagen mal an und gravide Ihnen eine Rückmeldung.

    Bitte teilen Sie mir auch mit, sofern Sie in der Vergangenheit wegen Structaten verurteilt are sind.

    ► Hinweis: Im Einbürgerungsverfahren werden ua Auskünfte beim Bundeszentralregister, Polizei og Verfassungsschutz eingeholt. Im Verfahren selbst haben Sie dann zu versichern, dass unrichtige or unvollständige Angaben zur Ablehnung oder Rücknahme der Einbürgerung sowie to einer Freiheits- oder Geldstrafe (§ 42 StAG) führen können.

    yenicerixnumx
    deltager

    Nå, jeg har alle dokumenter lige nu. Jeg mener, jeg kan blive tysk statsborger, hvis jeg vil. Men jeg tænker meget på, hvad der vil være plus og minus for mig. Jeg ønsker at leve i Tyrkiet i morgen er en dag sent og igen for min tyrkiske statsborgerskab yasarmiy trængsel. Mit arbejde der er væk. Når alt kommer til alt har jeg en ubestemt ophold her, og jeg har de samme rettigheder som tyske statsborgere.
    Hvad siger du folk, får jeg tysk statsborgerskab?

    hjerteløs
    deltager

    Hilsen, selvom du giver afkald på tyrkisk statsborgerskab, får du et blåt kort. Det her er blåt. Med kortet har du ikke kun ret til at stemme og blive valgt, det vil sige, du kan ikke stemme eller være kandidat til valget i Tyrkiet... Udover det, din ret til arv, din ret til at blive på ubestemt tid, din ret til arbejde osv., forbliver alle dine rettigheder de samme som for en tyrkisk statsborger Mit råd er at få tysk statsborgerskab, hvis du overhovedet har ret til at tænke. Hvis han ikke giver det, har jeg en plan om at tilbage efter 10 eller 15 år Jeg vil gerne have mit statsborgerskab og tage afsted Hvis jeg fortryder det i morgen eller overmorgen, har jeg i det mindste en chance for at vende tilbage. Som bekendt kan du, når du opholder dig udenfor Tyskland i 6 måneder, blive på ubestemt tid. Dine rettigheder dør, du kan ikke komme tilbage

    yenicerixnumx
    deltager

    Hilsen, selvom du giver afkald på tyrkisk statsborgerskab, får du et blåt kort. Det her er blåt. Med kortet har du ikke kun ret til at stemme og blive valgt, det vil sige, du kan ikke stemme eller være kandidat til valget i Tyrkiet... Udover det, din ret til arv, din ret til at blive på ubestemt tid, din ret til arbejde osv., forbliver alle dine rettigheder de samme som for en tyrkisk statsborger Mit råd er at få tysk statsborgerskab, hvis du overhovedet har ret til at tænke. Hvis han ikke giver det, har jeg en plan om at tilbage efter 10 eller 15 år Jeg vil gerne have mit statsborgerskab og tage afsted Hvis jeg fortryder det i morgen eller overmorgen, har jeg i det mindste en chance for at vende tilbage. Som bekendt kan du, når du opholder dig udenfor Tyskland i 6 måneder, blive på ubestemt tid. Dine rettigheder dør, du kan ikke komme tilbage

    tak for svaret
    Jeg får vel tysk statsborgerskab, broder. Det bedste af alt er, at det altid er godt at være borger i, hvor du bor.

    volkanxnumx
    deltager

    Hej kære forumindbyggere,

    Efter en lang periode har jeg erhvervet tysk statsborgerskab. Lad mig fortælle dig lidt om processen. Jeg håber, at de oplysninger, jeg har givet, vil være nyttige.

    Marts 2017: Ankomst til Tyskland

    September 2019: ansøgning om tysk statsborgerskab
    - de nødvendige dokumenter blev givet.

    (Min status på ansøgningstidspunktet; gift med en tysk ægtefælle, havde en 3-årig opholdstilladelse, et fuldtidsjob, et b1-sprogcertifikat og et statsborgerprøvebevis.)

    Maj 2020: Første brev fra Landrasamt (dvs. jeg ventede bare på de første 8 måneder til at komme til mig. Der blev ikke foretaget nogen handling under denne proces.)
    - De anmodede dokumenter er givet.

    August 2020: 2. brev fra Landrasamt
    -De anmodede yderligere dokumenter blev givet

    September 2020: 3. brev fra Landrasamt (garanteret naturalisering)
    Med dette dokument;

    September 2020: Ansøgning om udgang af tyrkisk statsborgerskab til konsulatet
    - Ansøgningen foretages, og færdiggørelsesprocessen følges op med det online sporingssystem.

    November 2020: At opnå et statsborgerskabsbevis fra konsulatet med tilladelse:
    – Det modtagne dokument blev sendt til landrasam.

    December 2020: Opnåelse af et tysk statsborgerskabsbevis:
    – var det sidste brev fra landrasamt. Jeg lavede en aftale og modtog mit tyske statsborgerskabsbevis personligt.

    Samme dag blev der søgt om indfødsretsdokument, pas og identitetsbevis fra kommunen. Karensperiode 4 – 6 uger.

    På grund af Corona-processen var hele processen mellem den første ansøgning og den dato, hvor jeg modtog mit statsborgerskabsbevis, i form af brev og telefon. Det er derfor, jeg tror, ​​at processen tager et klik længere end normale forhold.

    Denne proces har været en vanskelig, lang og dyr proces for mig. Jeg håber, dit job vil resultere hurtigere. Der kan være ting, jeg har glemt eller har skrevet ufuldstændigt, jeg kan skrive privat, hvis du vil, jeg kan hjælpe så meget som min viden og erfaring.

    Glade forum venner...

    hjerteløs
    deltager

    Først og fremmest synes jeg, du traf den mest logiske beslutning. Det er altid det mest logiske at stille mest garanti, at vælge statsborgerskab i stedet for på ubestemt tid eller til statsborgerskab når der er tidsubegrænset ophold. Jeg tror, ​​det ville give mere mening at sige, lad os tage det, vi ved ikke, hvad der vil ske i morgen. Så mange. Jeg kommenterer, ærligt talt, jeg har glemt, hvad jeg skrev, jeg vil skrive til informationsformål. Jeg håber ikke, jeg har skrevet før, hvis jeg gjorde det, så beder jeg om din tilgivelse :) Jeg sendte en mail til udenrigskontoret for 4-5 måneder siden, jeg spurgte om det var rigtigt at ventetiden blev sat ned til 1 år når B7 var nået, og de fik at vide at de skulle leve med opholdstilladelse i 8 flere år. Det blev sagt i mailen, at hvis B1 er til stede, er det 7 år, og hvis det er B2, kan det naturaliseres efter 6 år. For disse ugifte eller fraskilte mennesker, da Volkan var gift med en tysk statsborger, blev retten til statsborgerskab naturligvis født 3 år senere, for at jeg ikke skulle blive forvirret. Jeg har 7 års ophold fra oktober næste år, og hvis jeg slipper af med denne sygdom, vil jeg starte vollzeit og få tysk statsborgerskab, hirse er vores hoved 😊

    volkanxnumx
    deltager

    Tak bror 😀 alt bliver godt insha'Allah..

    istanbullu er
    deltager

    Tak bror 😀 alt bliver godt insha'Allah..

    Held og lykke, du kan få det blå kort fra konsulatet eller fra folkeregisterkontorerne i Tyrkiet. Jeg købte den under mit besøg i Türkiye. De bad om et gebyr på 15 lire, og du får en deadline, inden du rejser. TC-id-nummeret ændres ikke, så der er ikke ændret meget, men hvis du har en bankkonto, skal de underskrive et papir, der siger, at du har skattepligt i udlandet. (hvis du giver besked). Jeg tror ikke, det er meget anderledes end dobbelt statsborgerskab, bortset fra at stemme og arbejde i den offentlige sektor.

    Vær hilset

    volkanxnumx
    deltager

    Tak istanbuller.

    du har din egen proces; Hvis du skriver fra hvilken by du ansøgte og hvor mange måneder/år du fik i alt, tror jeg du ville give mere brugbar information til folk der søger information om dette emne.

    For da jeg åbnede dette emne, var jeg mere nysgerrig efter, hvem der fik tysk statsborgerskab fra hvilken by, og hvor lang tid det tog, snarere end spørgsmålet om, hvilke dokumenter jeg havde brug for. Ventetiden og proceduren varierer som bekendt fra stat/by til by, og folk tror, ​​at hvis jeg får nogle oplysninger om dette i ventetiden, kan jeg lave nogle sammenligninger. ligesom mange af os stiller spørgsmålet om, hvor lang tid visumprocessen vil tage, mens vi venter på familiesammenføringsvisum i tr.
    Er der i øvrigt ikke andre venner i det store forum, der kom fra Tyrkiet og fik tysk statsborgerskab?
    Hilsen, godt forum.

    hjerteløs
    deltager

    Alle er her under visumprocessen, men efter permanent ophold eller statsborgerskab stikker de af, fordi de ikke har noget arbejde her. Mange mennesker er desværre egoistiske. Det er ikke svært at dele og hjælpe her som dig.

Viser 15 svar - 1 til 15 (19 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.