Skilsmisse og bopæl i Tyskland

> Fora > Generel afdeling om Tyskland og andre europæiske lande > Skilsmisse og bopæl i Tyskland

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    phoneman
    deltager

    Hej alle,

    Min kone er tyrkisk statsborger i tysk. Vi har været gift i 9 år, og vi har 2 børn med dobbelt statsborgerskab. Tyrkiet kom til TR 7 år, og vi boede i efter at have giftet min kone. For 1.5 år siden besluttede vi at bosætte os i Tyskland og slog os ned. Jeg lavede en familiesammenføring af barnet. Jeg har session indtil november 2018. Jeg er færdig med B1 niveau tysk her, og Jobcenter vil sende mig til B2 og C1 kurser på grund af mit erhverv. Min kone arbejder, og vi er ikke afhængige af F&U. Men vi vil skille os, fordi vi ikke kan komme sammen. Det bliver en forhandlet skilsmisse. Men jeg arbejder ikke på noget job, jeg er maskintekniker og kan ikke finde et job, før jeg kan lære tysk eller avanceret. Og når vi vil skille os, vil F & U give mig hjemmefra osv. Men vil dette være et problem for min session? November 2018 er den sidste dag. Hvis det skaber et problem, når jeg sætter mig ned, og de sender mig tilbage, vil det være et stort problem for vores familie, fordi vi lever for vores børn. :) . Kan nogen, der har viden, oplyse mig? Hvad kan vi gøre? Under træningsstøtten af ​​dette jobcenter til mig vil jeg arbejde hele dagen, og jeg vil ikke have et erhverv, hvor jeg kan betale for min forsikring. Er det et problem for sessionen?

    fuk_xnumx
    deltager

    Der er ikke sådan noget som en tilbagevenden, fordi du har børn, skal du ikke bekymre dig, det er okay

    phoneman
    deltager

    Mange tak for svaret,

    Måske hjælper det for venner, der er i min situation,

    Vi lærte sagen i samråd med advokaten.

    Han sagde, at hvis jeg normalt søgte til Tyskland gennem min kone, skulle vi have været gift her i 3 år, at jeg skulle have været forsikret på samme arbejdsplads i mindst 1 år, og at jeg ville blive skilt i min bopæl uden problemer .

    Men han sagde, at siden jeg kom her med familiesammenføring over børnene, kunne jeg sagsøge og skille mig, når jeg ville, uanset min opholdstid. Jeg siger, at 100% af dem, der kommer efter et familiesammenkomst gennem børnene, sagde, at der absolut ikke er noget problem, og i dag bliver du skilt efter 3 måneder.

    dette er et kort resume :)

Viser 2 svar - 1 til 2 (2 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.