Den første 8 måned i Tyskland ..

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    emrxnumx
    deltager

    hilsen venner..

    I dag vil jeg gerne fortælle jer om mine 8 måneder i Tyskland og hvad jeg gik igennem. Familiesammenføringsvisumansøgning osv. Jeg passerer disse steder hurtigt. Mit visum kom ud på 40 dage, og vi kom til Tyskland. Da jeg ankom til Düsseldorf Lufthavn, var det første, jeg oplevede, at det tyske politi kiggede på mit pas og spurgte, hvorfor du kom? :))) Det står dog i passet, så jeg sagde familiesammenføring, alligevel, jeg forklarede situationen med min a1 tysk, 1 minut senere stemplede det passet, vi gik forbi og sagde GUD Bismillah :)

    Da jeg først kom, så jeg mig omkring som en fisk ude af vandet. :) I hvert fald, et par dage senere gik jeg til udlændingeafdelingen med det samme, jeg og min kone. Da de procedurer, der skal udføres her, altid er de samme, udvider jeg ikke denne del. Vi talte om at få en session, efter ca. 15-20 minutter gav de mig et papir om, at jeg havde en 3-årig session, og vi var glade for, at det var 3 år. Omkring 2 måneder senere modtog jeg mit ID. Den første fortrydelse, jeg havde i Tyskland, var at starte et job på en dönerfabrik 25 dage efter, jeg ankom, hvorfor sagde jeg fortryder?

    Nej ven, jeg skulle have lært tysk først, jeg lavede en fejl. Efter at have arbejdet her i 1 måned sagde jeg nej, jeg vil lære tysk og sige jobbet op. Derefter tog vi på jobcenteret og forklarede situationen, mig og min kone selvfølgelig. Fortæl mig, at de vil betale tyskkurset ved hjælp af husleje. Anyway, vi kom forbi her, nu er det tid til at finde et kursus. Vi gik på et par kurser, de siger, at der ikke er plads i Duisburg-regionen, endelig fandt vi en plads i SFS. Der var 2 muligheder, et b1-forløb på 1 år og et accelereret forløb på 4 måneder. Jeg ved ikke, hvorfor jeg startede det accelererede kursus.

    Inden jeg startede på kurset fik jeg i øvrigt mit tyske kørekort første gang, gudskelov. Det kostede mig 850 euro i alt.(De tog mit tyrkiske kørekort i denne region, men det er okay. Jeg fortæller dig det til orientering, så jeg kan have mit tyrkiske kørekort i lommen, hvis jeg vil. Du kan tage det ud, når du tager til Tyrkiet. :)

    Vi sagde Bismillah og vi startede kurset 5 dage om ugen fra 8 om morgenen til 1 om eftermiddagen. Jeg er fast besluttet på at lære TYSK for at få mindst B1. Da jeg i øvrigt fik opholdstilladelse i udlændingeafdelingen, sagde manden, at når han kom 3 år efter, ville han smilende have et b1 dokument i hånden. :) Den person, der tog sig af os, var fra Indien :)

    På kurset fik jeg 2 venner, som lige kom fra Tyrkiet, og vi kommer rigtig godt ud af det. 3 af os går på kurset og vi taler tysk i pauser af praktiske årsager :) Selv i vores WhatsApp-gruppe forsøgte vi altid at tale tysk, selvom vi skrev tyrkisk forbudt forkert. Lad os komme til konklusionen, kurset er slut, vi fik vores B3 certifikater på 1 dage, gudskelov. Her vil jeg gerne give et råd til de nyankomne, MÅ MEN DIT FØRSTE JOB være at tage et TYSK kursus. Tro mig, venner, din selvtillid kommer, du kan gå ud alene, du kan lave din lille forretning uden din ægtefælle, det er rigtig godt for denne person. B1 er selvfølgelig ikke nok, det er i vores hænder at udvikle det yderligere. Til dette har det for eksempel været meget gavnligt for mig at se en tysk kanal, især at se en film om dagen på NETFLIX.

    Jeg skriver, når jeg kan komme i tanke om det, for eksempel er det VIGTIGSTE blandt det, jeg har fortalt her, din kones støtte. Det vil være at overvinde alle vanskelighederne ved at arbejde sammen med tålmodighed. Der kan være stressede dage eller jeg ved det ikke, du savnede din FAMILIE i Tyrkiet osv. osv. Mist ikke forståelse og tolerance over for hinanden, du vil overvinde enhver vanskelighed.

    Jeg skriver, når jeg kan komme i tanke om det, men i øvrigt købte vi en lille bil, den skærer vores fødder fra jorden, den ser vores arbejde uden problemer. Jeg sagde, at jeg gerne vil give et råd mere her, bare hvis det falder mig ind. :) Den rigtige bilprisforskel mellem Tyrkiet og Tyskland, men sig ikke, at jeg skal køre på en bmw mercedes, så snart du kommer. Min ven, som vi kom til i de samme måneder, købte en Mercedes for 14.000 euro, brugte den og indså senere, at han havde lavet en fejl. Først skal der etableres orden, arbejde på skinnen, så kan du alligevel sætte dig ind i den bil du vil have, skynd dig ikke, du er i bilhimlen alligevel.

    Jeg vil blive ved med at kæmpe og forhåbentlig starter jeg på B2 tysk-kurset Jeg anbefaler stærkt, at du fortsætter med samme disciplin og altid taler tysk derhjemme. Jeg var vel besat af at lære tysk, så meget jeg kunne. Nå, min ven, jeg er 30. Jeg tror, ​​at jo mere vi styrker grundlaget fra begyndelsen, jo bedre bliver vi til dette tyske sprog. Kan du finde et job uden at tale tysk? Ja, det kan findes, men enten på et pizzeria eller en doner-restaurant.Det er ikke, at jeg foragter det, men det ville være gavnligt for os at forbedre os og lære endnu et ord.

    Der må være sket ting jeg har savnet Det er ikke muligt at passe 8 måneder ind i disse artikler Hvis der er noget du vil spørge om, vil jeg gerne forsøge at svare efter min bedste overbevisning. Tålmodighed er begyndelsen på alt, må Gud give alles hjerteønsker, jeg ønsker dig at tilbringe hele dit liv med skønhed MILJØ OG KÆRLIGHED.

    hjerteløs
    deltager

    Du åbnede vejen til Allah, min bror.

    Kilicarslan
    deltager

    Sir, må Allah lede din vej. Det er 3 uger siden jeg søgte, jeg kommer til Essen hvis jeg er heldig. Mit første job bliver et tyskkursus, fordi jeg skal have et C1-certifikat for at kunne udføre mit job.

    emrxnumx
    deltager

    Tak hjerteløse.  :) Tillykke til Kılıçarslan, bror, jeg håber, at dit visum vil blive udstedt så hurtigt som muligt. Må Gud rydde din vej.

    Kilicarslan
    deltager

    Tak hjerteløse.  :) Held og lykke til Kılıçarslan, min bror, inshallah, du vil få dit visum så hurtigt som muligt. Må Allah gøre din vej fri.

    Tak. Gud velsigne dig for dine gode ønsker :)

    freeones01
    deltager

    Hvis jeg er heldig, kommer jeg til Düsseldorf, og jeg venter på mit visum.

    ahmet_antalya30
    deltager

    Hej jeg er Ahmet. Tak, fordi du deler denne information med os. Det vil være meget nyttigt for nytilkomne.
    Jeg har været gift i 4 år, og vi har et barn. For 2 år siden fik jeg en 3 års session. Jeg har engelsk, og jeg kunne ikke starte tysk, fordi det sted, jeg arbejder i, er engelsk. Min kone er oprindeligt tysk.
    Vi arbejdede med min kone i Antalya i 5 år (vejledning) Vi kom til Tyskland i år. Så snart vi ankom, døde hendes far.
    Nu bor vi i Hagen. Jeg kender ingen..Min kone har aldrig modtaget dagpenge eller socialhjælp i sit liv og hun har ingen oplysninger.
    Mit tysk er på A1-niveau, og jeg har ikke engang et certifikat.
    Vi bor sammen med min kones mor. Som bekendt døde husets eneste datter i sin far.
    Vi har søgt kurset, vi venter. Min kone modtager 1100 euro (jeg formoder, at hun vil modtage de ikke-arbejdende penge, hun modtog fra sit tidligere firma i 6 måneder.)
    Hvis jeg går på kurset nu, hvem vil så opfylde mine behov? Skal jeg søge om dagpenge?
    Jeg har ikke noget problem med huslejen, men når jeg skal på kursus, vil staten så betale mig for at spise cigaretter, bus osv.? ?
    Hvad skal jeg gøre efter dette tidspunkt?
    henseender

    emrxnumx
    deltager

    Hej Ahmet, først og fremmest min kondolence. velkommen til Tyskland,

    Jeg vil prøve at besvare dine spørgsmål så godt jeg kan. Først og fremmest er det vigtigste for dig at tage til et sprogkursus og lære tysk. Hvis du har mulighed og tid, vil jeg anbefale dig at deltage i kurset. Lad mig fortælle dig om mig selv. Jeg tog min første session i 3 år, og den dag jeg fik den, lærte jeg i udlændingeafdelingen, at jeg skulle søge ind på jobcentret. Du skal fortælle jobcentret om din situation og fortælle dem, at du gerne vil på kursus, det tager de nok imod, medmindre andet selvfølgelig. Hvis du starter på kurset, hvis det kursus du deltager på er i en vis afstand, dækker de også vejafgiften.Her giver de dig efter +3 km en vejafgift på 50 euro.

    Grunden til at du ikke kan søge dagpenge er, at du skal arbejde i mindst 1 år, men du kan søge socialhjælp.Den vigtige pointe her er, at de ser på det samlede beløb i din bolig, men da din situation er speciel (da du bor sammen med din kones mor), hvordan beregner de det?Det ville være forkert af mig at give nogen oplysninger.

    Lad os sige du får socialhjælp her, de giver dig huslejegodtgørelse + rejsegodtgørelse hvis du går på kursus + og lidt lommepenge. De forstyrrer ikke rygning :)

    Mit råd til dig er at få en deadline fra jobcenteret og fortælle situationen, at du gerne vil lære tysk, så laver de de nødvendige beregninger og giver dig et svar. Vær ikke ked af det, for der er ingen du kender, jeg tror på det vil ske med tiden.Jeg kendte heller ingen, men nu har jeg venner, som jeg holder kontakten med. At have engelsk er et plus for dig. Da du ikke er i tysk i starten, kan du klare de lette opgaver i din dagligdag med engelsk. De fleste mennesker i Europa taler engelsk (jeg mener for tyskere) Du kan søge om børnetilskud.

    Da alles oplevelse er forskellig, kan ingen sige 100% at gøre det på denne måde. Håber alt går godt bro.

    ahmet_antalya30
    deltager

    Emre34 min bror Sa
    Først og fremmest, lad ikke dine hænder blive urolige ved at tage dig tid til at svare mig. :)
    For det andet skrev jeg et brev til dig, jeg ved ikke hvad der skete, siden blev lukket i mit ansigt, jeg skriver fra begyndelsen igen.. skammer mig:) halayy :)
    Tak til os alle for din dom.. Gud velsigne dig.
    Der er 5 baner, hvor jeg bor, men kun 1 passer til mig. Værelset er ret langt væk, så du kan gå i 45 minutter i bil.:(
    Broder Emre, hvis jeg ikke går til kurset nu; Jeg ville ønske jeg kunne arbejde roligt derhjemme..? (Jeg fik visum gennem barnet.)
    Den 3-årige session slutter næste år. Jeg mener, du gik ikke på kurset, vi giver dig ikke visum, vil jeg have sådanne problemer længere?
    Jeg tænker på at læse et par måneder og tage eksamen direkte..3 Her er 4 restauranter.
    Jeg ville elske at gå til kurset, men det ville være besværligt, fordi det er ret langt væk. Jeg bor i et bjergrigt og rampeområde. Jeg skal gå 20 minutter til bus- eller togstationen. Så er der 45 minutter rejse.
    Så jeg går i 20 minutter, jeg tager toget. Jeg tager bussen igen..Indtil jeg skal på kursus..Samme ved ankomst. Det bliver meget besværligt.
    Undskyld, jeg spildte lidt her.
    Egentlig er jeg ikke så interesseret i socialhjælp, hvis du arbejder, får du mere. Hvis stenen, de giver, eksploderer, vil det være 300. Du går omkring 300 gange, indtil du får et værelse:=)
    Engelsk hjælper mig meget.
    Jeg håber alt går godt med dig. Hold dig sund.
    god aften
    Hilsen.
    Ahmet

    emrxnumx
    deltager

    Min bror Ahmet, det er din beslutning om du skal på kursus eller ej, men det er rigtig svært at læse tysk derhjemme Årsagen er fravær, så du arbejder 1 dag i tysk, du keder dig på andendagen. Ja, selvfølgelig er det ikke en god ting at få socialhjælp, men det hjælper i det mindste at holde dig i live, indtil du lærer et vist niveau i tysk, jeg arbejdede på en fabrik, da jeg først kom, men jeg fortrød det, fordi jeg vidste, at hvis jeg fortsatte, ville jeg ikke kunne lære tysk i mit liv, fordi 2 % af de 300 personer i arbejdsmiljøet var tyrkiske. At lære et sprog er et must for at fortsætte vores liv i et andet land. Så vidt jeg forstår er din ægtefælle tysk statsborger, jeg tror ikke der vil være et problem i at forlænge opholdstilladelsen, men de forlænger den kun på ubestemt tid (det kan være forskelligt alt efter staterne) og de vil at se mindst B98 niveau tysk og certifikat + ikke at få hjælp osv. Som følge heraf tror jeg ikke der bliver et problem med opholdstilladelsen. At gå til og fra kurset er lidt af et problem, jeg tror, ​​så meget som du fortalte mig, jeg forstår det, men jeg siger igen og igen, gør i det mindste b1.

    Nej, hvis du siger, at du kan arbejde hjemme, hvis du kan gøre det på en disciplineret måde, kan du arbejde hjemme alene.Der er meget information på internettet og i forskellige programmer.

    ahmet_antalya30
    deltager

    Min bror Ahmet, det er din beslutning om du skal på kursus eller ej, men det er rigtig svært at læse tysk derhjemme Årsagen er fravær, så du arbejder 1 dag i tysk, du keder dig på andendagen. Ja, selvfølgelig er det ikke en god ting at få socialhjælp, men det hjælper i det mindste at holde dig i live, indtil du lærer et vist niveau i tysk, jeg arbejdede på en fabrik, da jeg først kom, men jeg fortrød det, fordi jeg vidste, at hvis jeg fortsatte, ville jeg ikke kunne lære tysk i mit liv, fordi 2 % af de 300 personer i arbejdsmiljøet var tyrkiske. At lære et sprog er et must for at fortsætte vores liv i et andet land. Så vidt jeg forstår er din ægtefælle tysk statsborger, jeg tror ikke der vil være et problem i at forlænge opholdstilladelsen, men de forlænger den kun på ubestemt tid (det kan være forskelligt alt efter staterne) og de vil at se mindst B98 niveau tysk og certifikat + ikke at få hjælp osv. Som følge heraf tror jeg ikke der bliver et problem med opholdstilladelsen. At gå til og fra kurset er lidt af et problem, jeg tror, ​​så meget som du fortalte mig, jeg forstår det, men jeg siger igen og igen, gør i det mindste b1.

    Nej, hvis du siger, at du kan arbejde hjemme, hvis du kan gøre det på en disciplineret måde, kan du arbejde hjemme alene.Der er meget information på internettet og i forskellige programmer.

    Hej igen bro.
    Jeg er lidt enig i det du sagde.
    Der er en cd-bog eller noget. Huset er ledigt til arbejde.
    Barnet går i børnehave, jeg er alene ovenpå, så jeg har tid til at arbejde.
    Jeg vil også købe B1 for at købe på ubestemt tid. Når jeg siger hjælp, hvis jeg får socialhjælp, har jeg så ingen ubestemt ret?
    Lad os sige, at jeg fik hjælp i 5 måneder, og så startede jeg et job. Hvis jeg søger på ubestemt tid næste år, vil de så afvise dig, fordi du har fået hjælp?

    emrxnumx
    deltager

    For at få en session på ubestemt tid, tror jeg, det er nødvendigt at have et sprog og certifikat på B1-niveau og være i arbejde. Det kan godt være, du har fået hjælp fra staten, men når du søger, tænker jeg, at du skal have arbejdet i mindst 1 år, det fortalte de mig i hvert fald. Som sagt igen, oplevelser kan være forskellige, desværre er det, som den udenlandske filial i punkt A siger, og hvad personen i punkt B siger, ikke det samme nogle gange.

    hjerteløs
    deltager

    Hvis du får statsstøtte. Det kan du bestemt ikke få

    Nesibe af
    deltager

    Hvis du får statsstøtte. Det kan du bestemt ikke få

    Dækker statsstøtten rejsegodtgørelsen til integrationsforløbet? Ifølge ham vil jeg fremsætte en anmodning, og jeg tror ikke, de vil give det særlig godt, men jeg ville alligevel spørge. Er der rabat på sbahn-billetten? For dem der går på integrationskursus er der ingen detaljeret forklaring i mvg, kan nogen dele informationen?

    hjerteløs
    deltager

    Jeg forstod ikke helt emnet. Får man hjælp fra staten og går på et gratis kursus, er vejen. Du får pengene. Men hvis din kone arbejder, og du ikke får nogen hjælp fra staten, og du betaler dit eget kursus, er det vejen. Du kan ikke få pengene. Jeg ville gerne forklare begge veje

    Nesibe af
    deltager

    Jeg forstod ikke helt emnet. Får man hjælp fra staten og går på et gratis kursus, er vejen. Du får pengene. Men hvis din kone arbejder, og du ikke får nogen hjælp fra staten, og du betaler dit eget kursus, er det vejen. Du kan ikke få pengene. Jeg ville gerne forklare begge veje

    ok jeg fik svaret på mit spørgsmål tak :)

Viser 15 svar - 1 til 15 (52 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.