Lektion 10: Tysk Artikeller

> Fora > Grundlæggende tyske lektioner fra bunden > Lektion 10: Tysk Artikeller

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Lara
    besøgende
    ARTIKLER (ARTIKEL – GESCHLECHTSWORT)

    Emnet for artikler citeres ofte som et af de sværeste emner for elever i tysk. Vi introducerer dette emne i dette afsnit og håber, at du vil se, at det ikke er et meget kompliceret emne med det, vi har forklaret. vil foretage brede grupperinger om dette emne og undersøge, hvilke typer ord der bruges med hvilken artikel.

    På tysk er alle almindelige navneord indledt af et af ordene "der, das, die", kaldet en artikel. Disse ord har ikke tyrkiske ækvivalenter og kan ikke oversættes fuldt ud til vores sprog. Disse ord er ligesom en del af substantivet de er foran Når du lærer et substantiv, skal du sørge for at bruge dets artikel sammen med substantivet. Det er nødvendigt at lære det sammen, som om det var et enkelt ord.
    Hvis du bare husker ordet uden at lære artiklen, vil ordet du lærte ikke gøre meget, vil du tydeligt forstå hvorfor i vores næste afsnit.
    Ordet artikel bruges som en "definition" i nogle kilder og som en "definitionsartikel" i andre. Desuden forkortes artikler som vist nedenfor i mange ordbøger og kilder. Husk venligst de viste forkortelsesbogstaver.

    I de fleste kilder forkortes artiklen som følger:

    der er angivet ved hjælp af m eller r tegnene.

    Dyserne er angivet ved hjælp af bogstavet f eller e.

    das er angivet ved hjælp af artikulerede n eller s bogstaver.

    Så dette vil være artiklen "der" af ordet repræsenteret af bogstaverne m eller r,
    Kelimenin artikuleret med bogstaverne f eller e vil være "dø"
    Det er meningen at være "das" med kelmenin artikuleret med bogstavet n eller s.

    Som yderligere information blev disse bogstaver oprettet ved hjælp af initialerne i de tyske ord for maskulint, feminint og intetkøn (Maskulinum, Femininum, Neutrum) og de sidste bogstaver i ordene "der, das, die".
    Generelt vælger kilder en af ​​disse to anvendelser og bruger enten bogstaverne "m - f - n" eller bogstaverne "r - s - e" i hele kilden.

    Der er to typer artikelgrupper på tysk, som vi vil undersøge i næste afsnit.

    Hvis du gerne vil læse det bredere emne for dette kursus, TYSKKE ARTIKLER du kan klikke på linket.

    Ja, intet vejer tungt på kraften, der binder et stort fikentræ fra et figenfrø og en stor melon med en tynd stilk.
    BSN
    storax
    deltager

    Tak hr...

    anonym
    besøgende

    Er ordene inkluderet i tysk-tyrkiske ordbøger med alle deres artikler. Er der nogen ordbog, du kan anbefale?

    MuhaяяeM
    deltager

    Ja, du kan bruge ordbogen i menuen.

    ophøjet
    deltager

    Temperaturen er god i din hånd

    tan_umut_xnumx
    deltager

    Thanke schön, alt er blevet overvejet på denne side, tak for alt……………….. :)

    sedayld
    deltager

    sundhed for dine hænder, dit arbejde :)

    atlantis
    deltager

    Mange tak.

    hvilken
    deltager

    Hej igen, det har været to dage siden jeg mødte dit websted, men jeg kunne ikke rejse mig fra computeren nu, jeg har set dette sted før, tro mig, jeg taler perfekt tysk, men jeg er ikke forsinket med noget.

    remzi55
    deltager

    es gigt

    youngc29
    deltager

    Hej venner, mange tak for dem, der har bidraget til dette meget nyttige sted.

    eda4
    deltager

    Hej alle sammen, det er en meget flot side….. Men tysk er sådan et underligt sprog.  :P Desværre bor vi her og er nødt til at lære meget godt :embarassed: Tak for din hjælp.

    rico0
    deltager

    ahh hvis jeg så for 2 måneder siden, ville jeg ikke være tilbage på tysk: S: D

    ben
    deltager

    Det er enten meget godt, eller takket være dig får jeg 4 fra tysk

    UDVIKLING
    deltager

    Er det, du kalder en artikel, det vil sige jomfru mandighed af et ord: S

    ophøjet
    deltager

    Er det, du kalder en artikel, det vil sige jomfru mandighed af et ord: S

    Ja, det kan siges at ... og der er 3 bestemte artikler ...

    DAS Book
    den Bordet
    Børn

    er i begyndelsen af ​​navne, og hvert navn har en artikel ,,,
    Derfor er det nødvendigt at huske navnene med deres artikler...

Viser 15 svar - 1 til 15 (45 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.