Lektion 9: Navneord på tysk

> Fora > Grundlæggende tyske lektioner fra bunden > Lektion 9: Navneord på tysk

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Lara
    besøgende
    NAVNE (SUBSTANTIV)

    I vores tidligere lektioner gav vi foreløbige oplysninger om emner, der ikke krævede meget grammatikviden og især baseret på memoreringskompetencer, og vi undersøgte nogle emner i detaljer.
    I denne lektion introducerer vi et emne, der kræver stor opmærksomhed, hvoraf nogle dele bør huskes og ikke skal huskes.

    For at sige det kort kaldes de ord, hvor vi navngiver enheder, navneord. F.eks. Computer, skole, værelse, hjemmebord, drøm, Ahmet, bog osv. ord er navne.
    Som på tyrkisk er ental-flertal, abstrakt-konkret,
    Der er typer som simpel-sammensat, speciel slægt.
    Tilsvarende kan substantiver på tysk, som på vores sprog, bruges i forskellige opgaver i en sætning og kan bruges i ental-flertalsformer.
    eller de kan konjugeres i henhold til navneordet på substantivet (-e tilstand, -i tilstand osv.).
    Det anslås, at der er cirka 200.000-250.000 navne på tysk. På tysk skrives initialerne til navnene ved hjælp af store bogstaver uden at skelne mellem egennavne eller slægtsnavne.
    Med andre ord skal begyndelsesbogstaverne i alle navneord skrives med store bogstaver, men på tysk, foran alle almindelige navneord, kalder vi Artikel (der – das – die).
    (Artiklens emne vil blive undersøgt i de næste sektioner.)
    Der er 3 typer navneord på tysk, hvert navn er inkluderet i en af ​​disse tre grupper.
    Disse er;

    1-) Mandlige Navne (Maskulin)
    2-) Kvinde Navne (Kvinde Type)
    3-) Sexløse Navne (Neutral Type)

    På tysk er artiklen med hankønsord generelt "der".
    Artiklen for kvindelig køn er "dø", og den kønsløse artikel er "das". Denne information er dog givet som en generalisering. Der er nogle undtagelser.
    Af denne grund, når du lærer nye ord, vil det være meget nyttigt at være opmærksom på at lære med artiklen. (Artiklen vil blive undersøgt detaljeret i det næste afsnit.)
    På tysk er det muligt at lave en generalisering som "sådanne ord er hankøn, sådanne ord er feminine, og sådanne ord er intetkøn."
    Nedenfor er klassificeringen for mandlige, kvindelige og neutrale kønsord
    Mens nogle af emnerne i denne klassifikation er sikre, er der nogle få mindre undtagelser for nogle af dem.

    Navne med sexkøn:
    Dag, måned, årstid navne, retninger og vind navne, alle mandlige væsener, de fleste af valutaerne, de fleste af mine navne og navnene slutter med -en, -ich, -ig, er først Male Sex.

    2-) Navn der er Kvinde:
    Kvindelige væsener, alle tal, frugt, træ, blomster navne, flod navne, og -in, -e, -ei, -ung, -heit, -ion, -keit navne slutter i størstedelen af ​​det kvindelige køn.

    Navne der er sexløse:
    Langt de fleste land- og bynavne, almindelige navne til både kvindelige og mandlige væsner og deres afkom, metalnavne og alle navne stammer fra verb eller adjektiv er sexløse.

    Der er foretaget en generalisering til informationsformål ovenfor. Selvom vi tror, ​​at denne klassificering vil være nyttig for dig, finder vi det meget mere nyttigt at se på artiklerne i de ord, der skal læres (selvom de falder ind i en gruppe fra ovenstående).
    I det næste afsnit gives oplysninger om artiklerne og deres anvendelse. Da det er et meget vigtigt emne, anbefaler vi dig at se det nøje, og vi ønsker dig succes.

    Tro er det primære middel til at vinde liv og evighed og nøglen til lykke
    (BSN)
    djævelen21
    deltager

    lad os sige disse
    der gslave
    willkommen
    mandligt navn?
    og andre kvindelige navne efter deres ord


    Tror jeg har blandet det lidt??? :-

    djævelen21
    deltager

    ellers bare
    navnene på dage, måneder, årstider, retninger og navne på vind, alle skabninger, hvis køn er mand, resultatet af ordene i deres valuta er en, -ich, -ig, -ast

    yazyagmuruxnumx
    deltager

    ugur, undtagelser er meget forvirrende, dette er en nem måde at gøre forskelsbehandling på, men det overrasker dig, det er bedst at lære navnene med artikler, for eksempel når du siger auto, kommer det straks til dig, du kan forstå det ved at huske, indlægget kommer spontant

    djævelen21
    deltager

    Jeg forstår, du har ret i de tidligere udgaver.
    nu er det nødvendigt at købe en ordbog
    så kan det siges, at først lære ordene med deres artikler og derefter gå til grammatikken
    er det korrekt ?

    yazyagmuruxnumx
    deltager

    Jeg tror, ​​ugur, opløser først de grammatiske strukturer, husk derefter ordet, lav det derefter med enkle sætninger og gør det stadig sværere, min ven, du behøver ikke at tage en ordbog i online ordbogen, du kan se på ordene med deres artikler. Du kan se på dem, også der er mere praktisk. Gør det, tro mig, det er meget simpelt i starten, jeg havde svært ved det

    djævelen21
    deltager

    Jeg forstår det, jeg begynder straks at arbejde ;) Danke igen

    t4n3r
    deltager

    danke shon ;)

    lenia
    deltager

    Kommer der nogen artikler til begyndelsen af ​​verb?

    a_loh til
    deltager

    Kommer der nogen artikler til begyndelsen af ​​verb?

    Nej, jeg tror ikke, der bruges verber mere f.eks.; sehen (at se-se) kommen (at komme) wissen (at vide) Ligesom ich sehe, ich komme, ich weiss... Tilgiv venligst mit ydmyge svar. Med venlig hilsen..

    yazyagmuruxnumx
    deltager

    verb kommer ikke til begyndelsen af ​​artiklen, satin verb verb tiltrækker sig i henhold til tidspunkter, for eksempel kommen = Jeg kommer nu gekommen = Jeg kom i fortiden, det vil sige verbet tiltrækker sig selv, en anden regel er ikke nødvendig for nu, selvfølgelig, jeg kan komme du eller kommst er også finde det i hans øje, når det kommunikeres

    lenia
    deltager

    Tak =)

    tan_umut_xnumx
    deltager

    Danke Schön. :) Es ist scher aber sehr schön ……………… :)

    tan_umut_xnumx
    deltager

    undskyld jeg skrev det forkert. det vil være Es ist schwer aber sehr schön

    tan_umut_xnumx
    deltager

    Skrev jeg ikke det samme?

    sedayld
    deltager

    Tak for informationen...Jeg har ikke været i stand til at løse problemet endnu...Jeg har registreret dette problem i min notesbog indtil videre. :D
    Jeg tror, ​​jeg vil forstå det bedre i fremtiden :)

Viser 15 svar - 1 til 15 (37 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.