Tyske breve

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Nazira
    deltager

    Brev fra en klient til sin bank offentliggjort i New York Times

    Kære bankembedsmand,
    Jeg er 86 år gammel kunde, der har en konto i din bank.
    Den anden dag skrev jeg en check på $ 100 til min blikkenslager.
    Denne check skal på en eller anden måde overføres til din bank inden for 3 nanosekunder, så det beløb, jeg har brugt i din bank, er taget fra min konto uden at kunne indløse det.
    Da der ikke var nogen penge på min konto i det øjeblik, blev der selvfølgelig opkrævet renter og bøder på $ 30. Jeg havde dog $ 1.000.000 i mine fonde.
    Da jeg ville klage over denne situation, kæmpede jeg i næsten en halv time med en upersonlig, uhøflig, båndfast og ansigtsløs damestemme på din banktelefon.
    Jeg lyttede til musik en gang imellem og måtte trykke på forskellige taster 28 gange. Men jeg kunne ikke nå nogen.
    Som du ved, har jeg tusinder af dollars i regninger, pantfradrag og kreditkortbetalinger hver måned.
    Fra nu af annullerer jeg de automatiske betalinger, der foretages fra min konto for dem alle.
    Fra nu af vil jeg have en kunderepræsentant, der forstår, hvad jeg siger lavet af kød og ben og taler engelsk.
    Med forståelse er det bedste kompliment at efterligne dem.
    Jeg vil gøre det som dig.
    Din kundepræsentant ringer til mig for hver betaling og indtaster en adgangskode på mindst 28 cifre, som jeg vil give.
    Så hvis 1 nøgler vil lave en aftale fra mig, vil 2 nøgler være i stand til at efterlade en besked om betaling, 3 nøgler forbinder til min stue, jeg svarer, hvis jeg er der, 4 nøgler forbinder til mit soveværelse og tal med mig, hvis jeg ikke sover, 5 nøgler når toilettet, 6 nøgler når min mobiltelefon, 7 nøgler kan efterlade en besked på min computer. Hvis han taster til 8, kan han lytte til dem igen.
    Hvis der er pauser imellem, vil jeg lade ham lytte til et smukt stykke musik fra mine gamle plader og grammofon.
    Min eneste anmodning fra dig er at give mig de økonomiske oplysninger om dit personale, herunder identitetsoplysninger, mors pigenavn, underskriftscirkulær hentet fra notar og gerninger.
    Jeg har også udarbejdet en kontrakt som dig. 8 sider. Din var på 42 sider, jeg var retfærdig. Denne kontrakt er underskrevet af kundens repræsentant, filialchef for din bank og bestyrelsen for din bank, som du vil tildele mig og sende mig en registreret kvittering.
    Når jeg har modtaget denne kontrakt, sender jeg en 28-cifret adgangskode til din kunderepræsentant. Selvfølgelig ændres denne adgangskode hver måned.
    Jeg vil undskylde og opkræve dig $ 20 hver måned for denne kontrakt og transaktioner.
    Hvis du ikke er i stand til at opfylde disse betingelser, skal du forberede mine $ 1.000.000 kontant, og jeg vil købe det i morgen.
    Jeg ønsker dig gode gerninger, jeg beder dig kontakte mig hurtigst muligt.
    Med venlig hilsen
    Din kunde...

    QUELLE35
    deltager

    Stor fyr ;D  Tak fordi du delte min ven :)

    ophøjet
    deltager

    Tak Nazire, det er det, de kalder "tit for tat"...

    Nazira
    deltager

    Forestil dig, denne kvinde er 86 år gammel, og jeg er en ung person. Jeg stødte pludselig på båndet, tro mig, jeg har en krise, hvis bare jeg kunne få fingrene i de mennesker og den person, der opfandt båndet... åh rigdomme... Hvor heldig er den gamle kvinde...

    Kubra
    deltager

    Det er meget smukt, sundhed i dine hænder

    ære gs
    deltager

    Vielen dank for die Verteilung! :) Så var ikke deres bisher noch nicht gesehen! :D

    anonym
    besøgende

    yaril:) yaril:) Det er virkelig sjovt og smukke banker driver virkelig folk til vanvid på den måde [bifald:)

    kollegium
    deltager

    at slå med sin egen pistol er, hvad det kaldes :)

    ulve
    deltager

    wow bi gamle masli men vores bedstemor er klog ..
    Nå, når han først er blevet rig, kan han gøre, hvad han vil...

    Gad vide hvad der skete til sidst :::::?? Banken har accepteret dette tilbud hehehe selvfølgelig ikke, hvilken slags gummipenge er 1 million dollars for dem…..

    kærlighed pige
    deltager

    så smuk =)

    xmcraex
    deltager

    meget super walla

Viser 10 svar - 1 til 10 (10 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.