Integrationskurs ubrugelighed.

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Kaan
    deltager

    Baseret på min dybe erfaring vil jeg have et par ydmyge forslag til at starte kurset og dem, der lige er startet.

    Integrationskurs er en ubrugelig og meningsløs handling, især efter den nylige invasion af indvandrere. (Det siger jeg ikke, det var lidt nyttigt og meningsfuldt for 2 år siden)

    Jeg ønsker, at du nøje overvejer disse forslag.

    1. Mindst halvdelen af ​​deltagerne, der kommer til kurset; Da immigranterne vil bestå af personer, der modtager dagpenge eller socialhjælp, vil det være meget forkert at forvente, at forløbet er produktivt. Spild af tid og penge...
    2. Klassens overordnede succes er ikke bindende for læreren, han underviser i lektionen og kommer ud af den, han ved, hvad han får eller ikke får. Derfor er der generelt ikke noget mål for, at eleverne skal have succes. Spild af tid og penge...
    3. Klasserne er generelt overfyldte, og i betragtning af at det er obligatorisk for deltagerne at betale, uanset om de betaler eller ej, er klasserne ikke aktive. Spild af tid og penge...
    4. Da kursets samlede varighed er kort (hvem kan nå B600-niveau på 1 timer, betyder B1 at være i stand til at tale tysk flydende i det daglige liv undtagen litterære tekster og forretningsbetingelser, tugce_doerjer for mere detaljeret information. :)) ) kan sandsynligvis ikke assimileres, fordi emnerne behandles hurtigt. Spild af tid og penge...
    5 ... ..
    6 ....
    7 ....

    Listen lyder sådan her...

    Hvad skal man gøre…

    Det bør ikke glemmes, at nyt land er nyt liv. Det er ikke let, selv de første år er meget vanskelige. Du bør bestemt ikke bruge tid på at spilde 2-3 år.

    Der er sandsynligvis et privat kursus et eller andet sted i nærheden af ​​dig. Undersøg og find et gennemprøvet privat kursus. I begyndelsen af ​​kurset er en 3-måneders sats omkring 1500-2000 €. Du kommer langt med 9-12 måneders træning. Så bliver det meget lettere at forbedre dit sprog alene. (ikke min egen erfaring, jeg så 2-3 mennesker omkring mig)

    şimidiiiiii Det virkelige problem er penge penge penge.

    Faktisk er det okay, der er noget, der hedder aushilfe, teilzeit. For eksempel, hvis du arbejder i 1 timer i weekenden i 8 måned, er der en 2-måneders kursusrater. Faktisk, hvis du arbejder disse otte timer om natten, arbejder du 8 weekender og får 4 € månedligt i 450 måneder. Selvfølgelig giver de ikke alle pengene på én gang, maksimalt 450 pr. Måned.

    Nasreddin Hodja faldt af taget og en stemme kom ud af hvert hoved. Han sagde, lad det tomme ord være, tag mig nogen, der faldt ned fra taget.

    tugce_doerj er
    deltager

    Desværre, hvis du går på kurset, er det et problem, hvis du ikke går på kurset, det er et sted, hvor de, der ønsker at lære tysk, ikke kan finde det, de håbede på. Jeg ved, at jeg kæmpede meget i klasselokalet, for eksempel min ven ved siden af ​​ham fik neglene våde, mens han blev våd, vi havde en kamp :D Jeg kan tælle mange ting som dette, hvis du siger, at kurset ikke er nyttigt? Selvfølgelig sker det især for folk, der synes, at selv et ord er meget vigtigt.

    Det vigtigste er at gøre det igen efter kurset og tale tysk, når det er muligt. Jeg forbød at tale andre sprog end tysk derhjemme :D

    Kaan er lige nu, det er endnu værre, fordi indvandrerne kommer uden at kende et ord, og når de har problemer, skal læreren gentage det samme emne for dem. Vi havde en vietnameser i vores klasse, så vi behandlede modalverb i 3 uger. Læreren havde skiftet emne, da klassen begyndte at blive sagt.

    Som jeg sagde, uanset hvad undskyldningen måtte være, vil folk virkelig lære dette sprog, og der er mange beviser på dette websted.

Viser 1 svar (1 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.