Hvem er undtaget fra A1-eksamen? Tysklands familiesammenføring

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    fuk_xnumx
    deltager

    Undtagelser i henhold til den nye lov og taget fra konsulatets side

    Visumsektion i Tyrkiet, datoen den 11.07.2014 vedrørende sprogkrav i familiesammenføringen, de bestod en ny ansøgning:

    Sprogkravet for at få visum skal derefter være opfyldt.

    I tilfælde af alvorlige forhold kan sprogkravet fraviges for dem, der ønsker at gå til den tyrkiske statsborger (arbejdstager, selvstændig erhvervsdrivende), der bor i Tyskland for familiesammenføring.

    Alvorlige forhold nævnes hos ægtefæller, der ikke har mulighed for at lære tysk, selv på et simpelt niveau, inden de rejser til Tyskland, eller dem, der ikke har lært tysk i et år på trods af en seriøs indsats. I den tunge tilstand er ansøgningen om dem, der skal henvende sig til den tyske statsborger for familiesammenføring, taget udgangspunkt.

    Bortset fra dette får de, der ønsker at gå til andre udlændinge for familiesammenføring, mulighed for at retfærdiggøre deres tunge forhold.

    Informationsnote om bevis for det grundlæggende niveau af tysk viden, der kræves for folk, der vil genforene sig med en ægtefælle i Tyskland

    De grundlæggende reformer, der er foretaget vedrørende opholdsloven, kræver, at udlændinge, der ønsker at bosætte sig med deres ægtefælle i Tyskland, skal bevise, at de har grundlæggende kendskab til tysk i deres hjemland, mens de stadig anmoder om visum. Med denne forordning sigter det mod at sikre, at disse mennesker, der kommer til Tyskland, deltager i det sociale liv ved at kommunikere på tysk, i det mindste på en enkel måde. Med denne metode vil ægtefæller, der genforener deres familier senere, være i stand til at tilpasse sig det tyske samfund i begyndelsen af ​​integrationskurserne, og dermed får de mulighed for at starte deres liv i Tyskland med bedre betingelser.

    Det skal bevises under visumansøgningen, at den ægtefælle, der kommer til Tyskland, i det mindste kan kommunikere på tysk på et simpelt niveau. Konkret er den "fælles europæiske referenceramme for sprog" udviklet af Europarådet med et grundlæggende niveau af tysk viden
    Videniveau på A 1-niveau menes. Denne innovation er baseret på Den Europæiske Unions regler om opholds- og asylret.

    Under visumansøgningen skal tysk viden på A1-niveau dokumenteres med det certifikat, der er opnået ved eksamen af ​​Goethe Institute, Telc GmbH, ÖSD eller TestDaF. Eksamensdatoer kan findes på hjemmesiden for den relevante institution eller telefonisk. Det er ikke muligt at acceptere certifikater opnået fra andre institutioner eller organisationer i visumansøgningen.

    Undtagelser: Hvis det forstås, at ansøgeren klart har det krævede kendskab til tysk i visumansøgningen, behøver dette ikke dokumenteres særskilt.

    Derudover er det ikke nødvendigt at indsende det nævnte sprogcertifikat i følgende tilfælde:
    – Hvis personen har et fysisk eller psykisk handicap (skal dokumenteres)
    – Ægtefæller til højt kvalificerede personer, forskere, personer, der etablerer virksomheder, personer, der har fået asyl og indvandrere, der er accepteret i henhold til Genève-flygtningekonventionen (gyldig for dem, der var gift, før de forlod Tyrkiet).
    – I de tilfælde, hvor behovet for integration ikke er væsentligt
    – Ægtefæller til statsborgere i Australien, Israel, Japan, Canada, Republikken Korea, New Zealand eller USA

    Dem, der endnu ikke har en grundlæggende viden om tysk, kan bruge forskellige muligheder for at nå det krævede sprogniveau. Der er ingen forpligtelse til at deltage i et specifikt kursus. Hvordan man opnår det ønskede sprogniveau, overlades til alles personlige præference. Nogle organisationer, der leverer den nødvendige certificering, giver også oplysninger om eksamensindholdet på deres websider. For at forberede folk på den bedste måde til det daglige liv i Tyskland er eksamenene forberedt på evnen til at kommunikere. For at være i stand til at forberede sig til eksamen anbefales det at advare læreren om, at du vil lære tysk om de oplysninger, der gives på Internettet om eksamensindholdet.

    Aflevering af certifikatet fra ovennævnte institutioner betyder ikke automatisk, at personens sprogkundskab accepteres inden for rammerne af visumprocedurer. Det kan kontrolleres, om attesten er korrekt og rimelig fra sag til sag og det nuværende niveau af ansøgerens kendskab til tysk. Den eneste beslutningstagende myndighed om visumansøgningen er i visumafdelingen.

    mrtgokdepe
    deltager

    Jeg er i Tyskland på arbejde. Virksomheden fremsatte en anmodning, men de ønsker et tysk sprogcertifikat fra min kone. Hvordan skal jeg følge?

    modelbygger
    deltager

    Jeg er i Tyskland på arbejde. Virksomheden fremsatte en anmodning, men de ønsker et tysk sprogcertifikat fra min kone. Hvordan skal jeg følge?

    Så vidt jeg har læst, kræves der ikke tysk fra ægtefællerne til EU-medarbejdere med blåt kort. Arbejder du med EU-blåt kort i Tyskland?

    mrtgokdepe
    deltager

    Jeg troede, jeg var et blåt kort, men de gav mig aufenthaltserlaubnis som en normal borger her.
    Som et resultat havde min kone en sproglig forpligtelse. Sidste uge ansøgte jeg om visum til et familiebesøg, og de nægtede det. Jeg opgav også jobbet. Jeg kommer til Tyrkiet i marts, hvis Gud vil.

    dejavuxnumx
    deltager

    Wow, jeg har ikke været på siden i 3-4 år, det har ændret sig. Ufuk bror, hvordan har du det, kan du huske mig :) @ fuk_18

    2prinsesse mor
    deltager

    Hej, jeg håber venner, jeg er ny på dette forum, kan du hjælpe mig med at få borger har 2 børn, der er borgere, jeg er i Tyrkiet er bosat i afsnit b på to måneder i Tyskland, kan bringe hvordan nu min ægtefælle til skemaet oprettet, pige? Familiesammenføring sikker på hvordan Når du er barnet over og A1-testen En ansøgning vil blive lavet fra Istanbul. Venter på hjælp fra venner, der har gennemgået en sådan proces. 

Viser 5 svar - 1 til 5 (5 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.