Bopæl, ubegrænset opholdsret i Tyskland og tysk statsborgerskab..!!

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Baybars
    deltager

    Disse emner er skrevet under forskellige emneoverskrifter, og det forsvinder fra tid til anden. Jeg forsøgte at samle det og ønskede at organisere det under denne overskrift. Hvis der er nogen venner, vil de få gavn af det, og jeg vil føje det til min signaturafdeling.

    Visum – Visum: Det er retten givet af konsulaterne i maksimalt 3 måneder.

    Aufenthaltserlaubnis – Opholdsret: Det er den midlertidige opholdsret givet af Udlændingekontoret i Tyskland.

    Unbefristet, Niderlassungserlaubnis – Ubegrænset Session: tidligere Unbefristet, nu kendt som Niderlassungserlaubnis, ubegrænset opholdsret

    Deutsche Staatsangehörigkeit, tysk statsborgerskab for dem, der alligevel vil have stillingen

    Nu har du modtaget dit visum gennem familiesammenføring og du er kommet til Tyskland Det første du skal gøre er at gå til udlændingekontoret hurtigst muligt, selvom du har tid, og ansøge om Residence – Aufenthaltserlaubnis.

    ..Hvis din ægtefælle er tysk statsborger, får du først en opholdstilladelse i 1 eller 2 år, og derefter igen i 1 eller 2 år, hvis du forlænger den. Når du har gennemført 3 år i alt, har du ret til at ansøge om ubegrænset visum – Niederlassungserlaubnis. Dette er bestemt af 28. afsnit i bopælslovens artikel 2. Jeg tilføjer linket nedenfor, de der vil kan gå ind og læse den tyske version derfra..

    Forbindelse: https://www.juraforum.de/gesetze/aufenthg/28-familiennachzug-zu-deutschen

    ..hvis din ægtefælle er tyrkisk statsborger, får du opholdsret i 1 eller 2 år med varierende varighed afhængig af by, indtil du gennemfører disse 5 år Ved udgangen af ​​5. år kan du søge om et ubegrænset visum - Niederlassungserlaubnis, hvis du også opfylder de øvrige betingelser, for eksempel 60 mdr. Ligesom at have foretaget indbetalinger til pensionsfonden, det vil sige at være ansat Disse betingelser bestemmes af de 9 parter, der er anført i artikel 2, stk. i sessionsloven Du kan læse de øvrige betingelser fra linket.

    Forbindelse: https://www.juraforum.de/gesetze/aufenthg/9-niederlassungserlaubnis

    – Selv hvis din ægtefælle er tysk eller tyrkisk, er en af ​​grundbetingelserne selvfølgelig, at du skal deltage i integrationskurserne og have succes inden det ubegrænsede visum –


    Lad os komme til tysk statsborgerskab:

    Retten til naturalisering er generelt reguleret i artikel 8, 9 og 10 i statsborgerskabsloven. Derfor regulerer artikel 8 de generelle rettigheder, artikel 9 regulerer rettighederne for dem, der er gift med den tyske ægtefælle, og artikel 10 regulerer de resterende udlændinges rettigheder, det vil sige dem, der ikke er gift eller som forbliver i Tyskland på en eller anden måde.

    .. Derfor regulerer artikel 8 og 9 rettighederne for dem, der er blevet taget. Disse artikler skriver heller ikke noget direkte relateret til året. men i praksis blev du gift med den tyske ægtefælle og kom til Tyskland i slutningen af ​​det 5. år. Hvis du opfylder de andre betingelser, har du ret til at ansøge om tysk statsborgerskab. andre forhold, såsom at kende tysk, tage statsborgerskabstest, have grundlæggende oplysninger om Tyskland, ikke modtage socialhjælp og andre .. Jeg tilføjer linkene i disse artikler nedenfor ..

    Artikel 8-link: https://norm.bverwg.de/jur.php?rustag,8
    Artikel 9-link: https://norm.bverwg.de/jur.php?rustag,9

    Ansøgningen om varighed er på dette link: https://www.duesseldorf.de/buergerinfo/33/03/31eb02.shtml

    Artikel 10 regulerer retten til at erhverve tysk statsborgerskab for tyrkiske statsborgere. Derfor er en af ​​betingelserne at have opholdt sig i Tyskland i 8 år og at opfylde de andre betingelser, der er opfyldt af dem, der er gift med den ægtefælle, der har modtaget ovenfor. I denne lov tilføjer jeg nedenstående link ..

    Artikel 10-link: https://norm.bverwg.de/jur.php?rustag,10

    Derudover kan du finde alle opholdslove på dette link:

    https://www.jusline.de/Aufenthaltsgesetz_%28AufenthG%29_Langversion

    Lovene om statsborgerskab er også her:

    https://www.gesetze-im-internet.de/rustag/BJNR005830913

    du kan finde.

    Hvis du har spørgsmål, kan du stille dem her. Jeg håber det hjalp de venner, der ønskede emnet ..

    EL-TURCO
    deltager

    velsign dine hænder ..

    Baybars
    deltager

    velsign dine hænder ..

    Tak, jeg håber, at jeg ikke udtrykker situationerne på en forkert måde .. så jeg gav tidernes links .. der selvfølgelig ønsker at tjekke derfra for bekræftelse ..

    tugce_doerj er
    deltager

    meget smuk baybars sundhed for din hånd. Nå, mit spørgsmål er, fungerer dette det samme for hver stat? Fordi der er nogen, der er blevet tysk statsborger i mit sted og boede her i 8 år og skulle betale skat om 5 år. kvinden blev tysk statsborger efter at have gjort disse. kvinden kom fra Vietnam, ikke Turk. måske en anden applikation end dem?

    fuk_xnumx
    deltager

    Tugce, når jeg læser beslutningen, tror jeg, at den skal være den samme overalt. En, der er gift med en tysk statsborger, skal blive i Tyskland i 3 år og skal være gift med en tysk statsborger om 2 år, i alt, efter 5 år, er retten til tysk statsborgerskab født. https://www.duesseldorf.de/buergerinfo/33/03/31eb02.shtml  Det siger det samme som hvad jeg siger, og 8-årsreglen gælder for tyrkiske statsborgere.

    Baybars
    deltager

    meget smuk baybars sundhed for din hånd. Nå, mit spørgsmål er, fungerer dette det samme for hver stat? Fordi der er nogen, der er blevet tysk statsborger i mit sted og boede her i 8 år og skulle betale skat om 5 år. kvinden blev tysk statsborger efter at have gjort disse. kvinden kom fra Vietnam, ikke Turk. måske en anden applikation end dem?

    Normalt er det samme for alle udlændinge i statsborgerskabsloven, skrevet ovenfor i horisonten. Dette 5-årige skattebetalingsproblem er ikke allerede statsborgerskab, det går i niederlassungserlaubnis .. Artiklerne 8 til 9 regulerer de tyske statsborgerskabsrettigheder. Der er heller ikke nævnt noget om hans erhverv i år. Den 8-årige begivenhed er også bestået i den 10. artikel ..
    – Nu, når året ikke går, hvordan er statsborgerskabsrettighederne for dem med tyske ægtefæller forskellige?Det gør en forskel i praksis.Jeg gav et eksempel på dette fra Düsseldorf Kommune.Den officielle side i kommunen nævner 5 år.

    tugce_doerj er
    deltager

    Da han ikke gav år i beslutningen, kan det være anderledes overalt. Kvinden her fortalte mig omkring 8 år. og 5 års skat.

    Jeg modtog et visum i 3 år til familiesammenføring. Disse suraer varierer andre steder for ægtefællen til en tysk statsborger. Det er forskelligt alle steder, det forstod jeg ikke, så det er væk. Der er en stat, alle i denne stat opretholder en orden efter deres egne ønsker. Ingen kan give et klart svar til nogen, fordi loven i den ene stat ikke gælder for den anden stat. :politik:

    Baybars
    deltager

    Da han ikke gav år i beslutningen, kan det være anderledes overalt. Kvinden her fortalte mig omkring 8 år. og 5 års skat.

    Jeg modtog et visum i 3 år til familiesammenføring. Disse suraer varierer andre steder for ægtefællen til en tysk statsborger. Det er forskelligt alle steder, det forstod jeg ikke, så det er væk. Der er en stat, alle i denne stat opretholder en orden efter deres egne ønsker. Ingen kan give et klart svar til nogen, fordi loven i den ene stat ikke gælder for den anden stat. :politik:

    nej, se, det er ikke der, nu adskiller lovene sig ikke fra stat til stat, der er kun forskelle i mindre ting, der er forskelle i staterne selv .. fordi ting som opholdsret og statsborgerskab vedrører hele Tyskland .. der er ingen juridiske forskelle i disse store ting. opholdsret kun én statsborgerskabslov ..

    Du er lige nu, du siger, at du har et eksempel foran mig selvfølgelig .. kun statsborgerskabsrettighederne for den person, der er gift med denne tyske ægtefælle, blev for nylig frigivet i 2005 .. Måske har den person, du nævnte, overgået til tysk statsborgerskab i den foregående periode. Dette er allerede klart skrevet i artikel 10, artikel 8 siger, at den person, der opfylder kravene i artikel 9 og 9, har ret til at passere tysk statsborgerskab .. Det står på siden på det officielle sted i Düsseldorf, og det er skrevet på mange flere sider, og jeg valgte det ..

    tugce_doerj er
    deltager

    Nå, selvfølgelig, den kvinde var en del ældre, jeg tror hun fik visum før 2005, se, det spurgte jeg ikke kvinden om. Så er det normalt. Okay :)

    Baybars
    deltager

    Nå, selvfølgelig, den kvinde var en del ældre, jeg tror hun fik visum før 2005, se, det spurgte jeg ikke kvinden om. Så er det normalt. Okay :)

    Se nu, dette er en artikel fra München; For dem, der får et job, får de den tid, der er klart skrevet;

    Die Ermessenseinbürgerung (§§ 8, 9 STAG)
    Die Ermessenseinbürgerung gilt für bestimmte Ausländergruppen wie zB Ehegatten von
    Deutschen, anerkannte Flüchtlinge, ehemalige deutsche Staatsangehörige etc, die unter
    erleichterten Voraussetzungen (= Kürzeren Aufenthaltszeiten) eingeburgert werden können.
    For Ehegatten von Deutschen gilt in der Regel eine Wartezeit von drei, für anerkannte
    Flüchtlinge von sechs Jahren. 
    https://www.auslaenderbeirat-muenchen.de/publi/staatsang.pdf

    Dortmund, Bochum siger det samme på siderne på disse steder .. Jeg tilføjer dem ikke på grund af denne enkelhed, så emnet ikke varer længe i slutningen af ​​året ..

    tugce_doerj er
    deltager

    Jeg forstår. I hvert fald, vi har stadig et par år til at se på de job, det vil ændre sig 50 gange mere til den tid :haha:

    Baybars
    deltager

    Jeg forstår. I hvert fald, vi har stadig et par år til at se på de job, det vil ændre sig 50 gange mere til den tid :haha:

    `

    Har du en intention om at blive tysk statsborger?

    EL-TURCO
    deltager

    Jeg synes, at tysk statsborgerskab ikke er så attraktivt som det plejede at være.
    -Det vigtigste at overveje er, at når en person med en form for beskæftigelse bliver tysk statsborger, dør SSK-Baghkur-certifikater. Nå, folk, de kaldte pensionsalderen i Tyrkiet for pensionsalderen i graven, de anede ikke om menneskerne her, ikke engang i graven, men kun når knoglen er tør (Enhver, der har lidt viden om gennemsnitsalderen i Tyrkiet, vil være enig med mig! Vi kan ikke leve 85-90 som tyskerne….
    Sagde du det til kvinden på 65 år, hun stirrer på ansigtet - vores 55-60'er talje er død, jeg er forbi, den løfter ikke dybt (generalisering)
    – 2. Retten til at eje ejendom i Tyrkiet 8. Hvis jeg ikke tager fejl, indtil for 5 år siden kunne udlændinge ikke erhverve ejendom i Tyrkiet, hussalget var stoppet - måske er der vedtaget en ny lov, jeg ved det ikke meget om det.
    -Der er en anden side af denne verden: Folk vil gerne begraves, hvor de er født (i hvert fald mig).
    – Selv hvis jeg havde 4 tyske pas, ville jeg ikke have brug for et pas, der ville være tydeligt på tusinde kilometers afstand, at jeg er tyrker...
    – Togets forløb er slet ikke dårligt. Hvis vi er heldige, ville det ikke være dårligt at tilbringe et sommerliv i toget, når alderen er 50-60 år.. Kommer vi igen, lad mig sælge dets mor til verdenen...
    det er min idé.

    Baybars
    deltager

    Jeg synes, at tysk statsborgerskab ikke er så attraktivt som det plejede at være.
    -Det vigtigste at overveje er, at når en person med en form for beskæftigelse bliver tysk statsborger, dør SSK-Baghkur-certifikater. Nå, folk, de kaldte pensionsalderen i Tyrkiet for pensionsalderen i graven, de anede ikke om menneskerne her, ikke engang i graven, men kun når knoglen er tør (Enhver, der har lidt viden om gennemsnitsalderen i Tyrkiet, vil være enig med mig! Vi kan ikke leve 85-90 som tyskerne….
    Sagde du det til kvinden på 65 år, hun stirrer på ansigtet - vores 55-60'er talje er død, jeg er forbi, den løfter ikke dybt (generalisering)
    – 2. Retten til at eje ejendom i Tyrkiet 8. Hvis jeg ikke tager fejl, indtil for 5 år siden kunne udlændinge ikke erhverve ejendom i Tyrkiet, hussalget var stoppet - måske er der vedtaget en ny lov, jeg ved det ikke meget om det.
    -Der er en anden side af denne verden: Folk vil gerne begraves, hvor de er født (i hvert fald mig).
    – Selv hvis jeg havde 4 tyske pas, ville jeg ikke have brug for et pas, der ville være tydeligt på tusinde kilometers afstand, at jeg er tyrker...
    – Togets forløb er slet ikke dårligt. Hvis vi er heldige, ville det ikke være dårligt at tilbringe et sommerliv i toget, når alderen er 50-60 år.. Kommer vi igen, lad mig sælge dets mor til verdenen...
    det er min idé.

    – Er udløbet af disse SSK-perioder sikkert? For eksempel fortalte en slægtning til mig, en advokat, at du kan tælle den tid, du arbejdede i Tyskland i Tyrkiet. Er det sikkert, at de slog menstruationerne ihjel i overensstemmelse hermed?
    - Disse udlændinge havde ikke ret til at eje ejendom i Tyrkiet indtil for nylig, som du sagde, men inden for rammerne af EU's harmoniseringslove ændrede de dette. De gjorde det muligt for dem at eje ejendom gennem et selskab. Nu skulle de i gang at ændre det også. Jeg ved ikke hvad de gjorde, men de kan også erhverve ejendom uden direkte formidling af et selskab. Selvfølgelig ville de anerkende retten. I verden ændres loven en gang om ugen i Tyrkiet..

    – Som du nævnte, er der den anden side af denne verden, men vi er også nødt til at tænke på det fra dette synspunkt, der er mange ledsagere og Akinci-grave i verden, som ikke blev begravet i deres eget hjemland.. Jeg selv læste engang, at der var raidergrave i hjertet af Europa og endda midt i Tyskland.. Selvfølgelig er vi hverken ledsagere eller Akinci. :)

    . Bortset fra de vestlige forhold, du har nævnt, tænker jeg også på det .. Hvis tyrkerne, der bor i Tyskland, bliver i Tyskland i lang tid, skal de alle være tysk statsborgerskab .. I overensstemmelse med dets bekvemmelighed eller vanskeligheder .. Til Opret en lobby For afstemningspotentialet .. Naturligvis at samles under et tag i Tyskland. Hvor ægte ville det være for os at udføre aktiviteter, men mindst 500.000 armeniere i Frankrig skulle have over 2 millioner tyrker, der bor i Tyskland, får det gjort af det tyske parlament.

    Selvfølgelig er vi højre og venstre imellem os. Alawi sunni, ikke religiøs. kommunion eller ej .. det udover at være i vores bölündügü meget af vores egen jalousi på massebevægelsen ic, et af de største problemer, der har brug for asmamiz .. som i det mindste her, så du tror Tyrkiets og nationens interesser i lobbyvirksomhed bi søgning skal dog være indeni. hvis en undersøgelse udføres i dag. Vil Tyrkiet komme ind i Den Europæiske Union .. du kan ikke komme i retning af kuglen i Tyrkiet i Europa vil bruge de stemmer, tror jeg ..

    fuk_xnumx
    deltager

    abu bass til indtil slutningen, når det kommer til haklisin SSK tid kom en ny forsamling, men jeg ved nøjagtigt indholdet af sorg, når og jeg tror ikke, det allerede er der efter min 23 år i Tyrkiet forpligtet ingen forsikring en dag, selv betaling af bidrag gjorde så universitetets liv, der er på den forsikrede forretning, er ikke nogensinde en tid oldukd kandidat fra skolen allerede direkte tyskland spørger præsentation lokaliteter har nu hvorfor jeg Min gecmeyim.avantaj statsborgerskabet for at få mere jeg kender og stemmeret som ved tilstå retten til undgå at blive behandlet som en fremmed i en så yasya den meget oluyor.s bulgarien nervøs for tyrkisk borger holdt på dørene til mennesker så almanvatadnaslig at i sidste ende denne grusomhed yuzunden.türkiye varer som for retten til at erhverve allerede os alle forud for tyrkisk statsborgerskab bulunduğu, der skal anvendes på det blå kort, fordi vi kender et system, som vi alle sammen mindst gør, hvad der er yaradig for, hvordan kullanilams gerektiğni og blue kartd også går ud af de nye love, alt hvad de har i Tyrkiet i ikrafttrædelsen af ​​det stemmeberettigede håroperationer gerceklestirebilcek køb af jord, der modtager sådanne ansøgninger, kan allerede blå kort yapiliyor..b lov udvidet af olcak mere aktiv og sunulcak som et alternativ til tyrkisk-fødte tyske statsborgere mig din kanatind er hver tyrkisk borger får statsborgerskab til gecmeli..v 60 til 70 år vi har kalkun Backson selv allerede tandhjul af indkommende dusnuy forårsagede ulykken ikke lever turkiyede turkiyede har modtaget nogle få tusinde tyrkiske borgere, der bor i alanyadan Jeg tror, ​​de udnytter statsborgerskab til os fra alle retninger ..

    – Er udløbet af disse SSK-perioder sikkert? For eksempel fortalte en slægtning til mig, en advokat, at du kan tælle den tid, du arbejdede i Tyskland i Tyrkiet. Er det sikkert, at de har slået perioderne ihjel ud fra dette?
    - Disse udlændinge havde ikke ret til at eje ejendom i Tyrkiet indtil for nylig, som du sagde, men inden for rammerne af EU's harmoniseringslove ændrede de dette.. De gjorde det muligt for dem at eje ejendom gennem et selskab. Nu var de vil også ændre på det. Jeg ved ikke hvad de gjorde, men de kan også erhverve ejendom uden direkte formidling af et selskab. Selvfølgelig ville de anerkende retten. I verden ændres loven en gang om ugen i Tyrkiet..

    – Som du nævnte, er der den anden side af denne verden, men vi er også nødt til at tænke på det fra dette synspunkt, der er mange ledsagere og Akinci grave i verden, som ikke er begravet i deres eget hjemland.. Jeg selv læst, at der er raidergrave i hjertet af Europa, selv midt i Tyskland.. Selvfølgelig er vi hverken Companions eller Akinci. :)

    . Bortset fra de vestlige forhold, du har nævnt, tænker jeg også på det. Hvis tyrkerne, der bor i Tyskland, bliver i Tyskland i lang tid, skal de alle være tysk statsborgerskab .. På grund af dets bekvemmelighed eller vanskeligheder .. At skabe en lobby For potentialet i at stemme .. Naturligvis har vi et tag. Det ville være realistisk for os at samle og udføre lobbyaktiviteter i Tyskland, men mindst 500.000 armeniere i Frankrig skulle have det tyske parlament at have over 2 millioner tyrkere, der bor i Tyskland gør hvad de kan gøre for sarkozy ..

    Selvfølgelig er vi højre og venstre imellem os. Alawi sunni, ikke religiøs. kommunion eller ej .. det udover at være i vores bölündügü meget af vores egen jalousi på massebevægelsen ic, et af de største problemer, der har brug for asmamiz .. som i det mindste her, så du tror Tyrkiets og nationens interesser i lobbyvirksomhed bi søgning skal dog være indeni. hvis en undersøgelse udføres i dag. Vil Tyrkiet komme ind i Den Europæiske Union .. du kan ikke komme i retning af kuglen i Tyrkiet i Europa vil bruge de stemmer, tror jeg ..

    EL-TURCO
    deltager

    fortæl mig at svare

    – Jeg har næsten 3500 dages forsikring i TR og plus værnepligt! Disse forsvinder, når jeg bliver tysk statsborger. Men mit arbejde i Tyskland tilføjes, når jeg ønsker at gå på pension fra TR. Pensionsalderen er meget passende i TR. Som jeg sagt, den gennemsnitlige forventede levealder i Tyskland er 77% for mænd, 82% for kvinder og 60% for kvinder i TR. Det svinger omkring 65-80%. Nå, da jeg er Turkoglu-tyrker og på grund af arvelige årsager, tror ikke på, at jeg vil se 90-XNUMX%...
    -Når loven om dobbelt statsborgerskab bliver ubegrænset for os tyrkere (p.t. 18-23), som den gælder for borgere fra andre EU-lande, så bliver jeg statsborger. Hvis det er nødvendigt, vil jeg vente i 10 timer ved den bulgarske grænse. vil ikke bestå på grund af min tyrkiskhed... Der er ingen grænse for statsborgerskab. 10 år kan ikke måles med 15 år. Det er det i hvert fald. Det er det ikke. Mærkeligt nok er politikeren, der hedder Mcallister, interesseret i dette spørgsmål, selvom han er dobbelt statsborger, han har et negativt syn på spørgsmålet om dobbelt statsborgerskab, men han spiser fløden af ​​det...
    –Som du sagde, jeg er hverken en ledsager eller en raider. Hvis det er muligt, skal min grav være i Tyrkiet (det siger jeg, selvom min kone er tysk!!!)
    -Det bedste, vi gør, er, at vi ikke kan afslutte noget på samme måde, som vi startede! Vi har mange projekter, men ingen afslutning. Derfor er konceptet med lobbyisme meget langt. Her er det, det tyrkiske parti blev stiftet i Bremen sidst år, det flyttede til CDU i sidste måned, dets formand og næstformand... Hvilken politik taler vi om...
    -Ingen fornærmelse af nogen, men så længe disse kurdiske borgere har problemer iblandt os, vil vores kamp ikke ende (desværre er der dem, der ikke kan tåle at leve under samme flag... Anyway, dette er et andet diskussionsemne, vær venlig at gøre det ikke kommentere dette spørgsmål, ellers vil spørgsmålet blive forvirret.
    -Ufuk, jeg har selv boet i Alanya i 15-16 år Min højre hånd i lejlighedsbygningen var f.eks tysk, derfor siger jeg det, for når jeg bliver 50, så stikker jeg også af :-) , først skal jeg betale gælden til det hus, jeg købte. :-)

Viser 15 svar - 1 til 15 (41 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.