Det nyfødte barns statsborgerskab og registreringsprocedurer

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    posmasterr er
    deltager

    Hej venner.
    Der er en situation, at jeg ikke kan komme ud af varmen.Jeg fik et barn for 2 måneder siden Selvom min kone, hans mor har boet i Tyskland i 25 år, blev han tysk statsborger i 2015. Og nu er han tysk statsborger. Jeg er tyrkisk statsborger Spørgsmålet er lidt sjovt, men hvilket land skal dette barn være statsborger i? :)
    Einwohnermeldeamt siger, at han vil være tysk statsborger, men det tyrkiske befolkningskontor siger også, at da faderen er tyrkisk statsborger, skal han have en tyrkisk identitet og vil være tyrkisk statsborger.Han er ikke tysker.
    Nu er mit spørgsmål, borgerne i begge lande kunne ikke dele et statsborgerskab.

    muhendus
    deltager

    Det, jeg ved, er, at han taler sandt på begge sider, da hans mor er tysk statsborger, barnet kommer fra tysk aner og er tysk statsborger. Ligeledes, da hans far er tyrkisk statsborger, bliver han også tyrkisk statsborger. Dit barn er dobbelt statsborger :) Da han har statsborgerskab ved fødsel (ikke erhvervet), vil han ikke skulle vælge statsborgerskab, når han bliver voksen, en livslang dobbelt statsborger.

    muhendus
    deltager

    https://www.calisma.de/index.php?option=com_k2&view=item&id=24:alman-vatandaşlığının-kazanılması&Itemid=6&tmpl=component&print=1

    "C. Situationer, der gør dobbelt statsborgerskab muligt

    1. Dobbelte borgere ved fødsel

    Statsborgerskaber erhvervet ved fødslen på grundlag af forældrenes statsborgerskab fører til juridisk "dobbelt" statsborgerskab, hvor forældrene har forskellige nationaliteter. For eksempel er et barn, hvis mor er tysk statsborger, og hvis far er tyrkisk statsborger, født med dobbelt statsborgerskab. Der kan aldrig være et valg af statsborgerskab for denne person. Situationen for dem, der opnår dobbelt statsborgerskab på denne måde, og dem, der eventuelt bliver dobbelt statsborgere, er anderledes.

    muhendus
    deltager

    Hej venner.
    Der er en situation, at jeg ikke kan komme ud af varmen.Jeg fik et barn for 2 måneder siden Selvom min kone, hans mor har boet i Tyskland i 25 år, blev han tysk statsborger i 2015. Og nu er han tysk statsborger. Jeg er tyrkisk statsborger Spørgsmålet er lidt sjovt, men hvilket land skal dette barn være statsborger i? :)
    Einwohnermeldeamt siger, at han vil være tysk statsborger, men det tyrkiske befolkningskontor siger også, at da faderen er tyrkisk statsborger, skal han have en tyrkisk identitet og vil være tyrkisk statsborger.Han er ikke tysker.
    Nu er mit spørgsmål, borgerne i begge lande kunne ikke dele et statsborgerskab.

    Har du læst postmasterr?

Viser 3 svar - 1 til 3 (3 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.