Filosofisk erklæring

> Fora > Cafe almancax > Filosofisk erklæring

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    …mysterium…
    deltager

    "Når jeg tænker over det, tænker jeg, at de smukkeste tanker må være at tænke på, om du tænker på mig eller ej."

    "Der er ting i livet, som man drømmer om, fordi de eksisterer, og ting, der vil eksistere, fordi man drømmer om dem..."
    (Henri Frederic Blanc - Empire of Sleep)

    "Folks øjne taler ord, som tungen ikke kan udtale."
    (Crow stamme)

    "At klage over tidligere problemer er at skabe nye problemer."
    (Shakespeare)

    "Bræk ikke folks håb.. måske er det alt, de har."

    “Når ordene kommer ud af din mund, styrer de dig. Medmindre han fortæller dig det, kontrollerer du ham."

    "Kunsten at tegne uden at bruge viskelæder kaldes liv."
    (John Christian)

    "Der er ikke mange ting i verden som venner, intet mere end venner."
    (La Fontaine)

    "Vær opmærksom på dine følelser
    Det bliver din adfærd...
    se din adfærd
    Det bliver dine vaner...
    Pas på dine vaner
    bliver til dine værdier...
    Vær opmærksom på dine værdier
    forvandler sig til din karakter...
    Vær opmærksom på din karakter
    Det bliver din skæbne..."
    (Mahatma GHANDI)

    "Tænk, at denne dag aldrig vil blive født igen."
    (DANTE)

    "Hemmeligheden ved at være urolig er at have nok fritid til at tænke over, om vi er urolige eller ej."
    (BERNARD SHAW)

    "Faktisk er intet godt eller dårligt. Det hele afhænger af, hvad vi synes om dem.”
    (SHAKESPEARE)

    ”Det vigtigste i livet er ikke at bruge sin indtjening. Alle gør dette. Det, der virkelig betyder noget, er, at vi tjener på vores tab. Dette kræver intelligens; "Det er forskellen mellem kloge mennesker og dumme mennesker."
    (WILLIAM BOLITH)

    "Vi kom til denne verden ikke for at blive forstået, men for at forstå. Hvor ville livet være smukt, hvis vi prøvede at forstå andre af hele vores sjæl, i stedet for at føle os triste over ikke at blive forstået."
    (RENAN)

    "Der er så mange fejl at begå i livet, det nytter ikke noget at insistere på at begå den samme fejl."
    (SARTRE)

    "Alle løber mod fornøjelsen, meget få ved, hvordan de skal vente på det."

    "Hvis jeg giver dig et æble, hvis du giver mig et æble, vil jeg have et æble, og du vil have et æble.
    Hvis jeg giver dig én oplysning, og du giver mig én oplysning, vil jeg have to INFORMATIONER, og du vil have to INFORMATIONER.”
    (CONFICIUS)

    "Du vil aldrig møde døden. Død Hvis du ikke er, hvis du ikke har nogen død. I så fald er frygt for døden en idioti."

    "Hvis store skygger kastes af små mennesker et sted, betyder det, at solen går ned der."
    (Kinesisk? Ordsprog)

    "En modig mand er kendt i kamp, ​​en ven ses i vanskeligheder, en moden mand ses i vrede."
    (Arabisk ordsprog)

    "Følg dem, der ved, hvad de ikke ved, advar dem, der ikke ved, hvad de ikke ved, lær dem, der ved, hvad de ikke ved, undgå dem, der ikke ved, hvad de ikke ved."
    (Conficius)

    "Den, der ikke planter et kundskabstræ i sin ungdom, vil ikke finde en skygge til trøst i sin alderdom."
    (Seneca)

    "Sorg er selvopfyldende, men for fuldt ud at nyde lykken skal du have nogen at dele den med."
    (Mark Twain)

    "Træst kommer som en gæst, gør sit bedste for ikke at forlade, og til sidst bliver den og gør os til slaver."
    (Lee S. Bickmore)

    "Egoisme er venskabets gift."
    (Balzac)

    "Det, der gør os trætte, er ikke det arbejde, vi udfører, men det arbejde, vi lader til side uden at gøre det."
    (Ebner-Eschenbach)

    "Hvis din plan er for et år, plant ris, hvis det er for ti år, plant træer, hvis det er for hundrede år, uddan folk."
    (Huang-Che)

    "Folk bliver efterladt alene, fordi de bygger mure i stedet for at bygge broer."
    (Newton)

    "Problemet, vi lider af, er ikke problemet med mangel på penge, men problemet med viden."
    (İ. İnönü)

    "Den, der modtager bifaldet på den mest stille måde, fortjener bifaldet."
    (Emerson)

    "Tro aldrig, du ved alt. Selvom du er rigtig vidende, så hav altid modet til at sige "Jeg er uvidende". “
    (Ivan Pavlov)

    "Den, der sejrer over andre, er stærk, og den, der sejrer over sig selv, er mægtig."
    (Lao-tzu)

    "Uddannelse er ikke kun læsning. Det er evnen til at tænke over det, du læser.”
    (Hilty)

    "Hvis en anden kan gøre noget så godt som dig, så lad ham gøre det, lad være med at gøre det selv."
    (Andre Gide)

    ”Hvis du tager dig af andre, kan du få mange venner på to måneder; Hvis du venter på, at andre holder af dig, får du ikke en eneste ven om to år.”
    (Dale Carnegie)

    "Topmøde findes også hos ørne, slanger også. Men en af ​​dem nåede dertil ved at svæve, den anden nåede frem ved at kravle."
    (Cenap shahabettin)

    "Videnskab og kunst migrerer fra steder, hvor de ikke bliver værdsat."
    (Ibn Sina)

    "En klog person forsømmer ikke at lære visdom af sine fjender."
    (Baydaba)

    "Der er haner, der tror, ​​at solen står op, fordi de galer."
    (L. Dumont)

    "De eneste mennesker, der ikke ændrer mening, er de gale og de døde."
    (T. Lowell)

    "En person kan kun se sandheden, når han ser med hjertet. Essensen af ​​sandhed kan ikke ses af øjnene."
    (Exupery)

    "En tom sæk vil ikke stå oprejst."
    (Benjamin Franklin)

    "Et træ, der ikke bekymrer sig om knopper, er træ."
    (NF Kisakurek)

    "Ubeslutsomhed og forsinkelse er årsagerne til fiasko."
    (WE Channing)

    "Det er nemt at være god, det er svært at være fair."
    (V. Hugo)

    "Opfindelser er lavet af dem, der ser på det samme som andre og tænker anderledes."
    (AS Gyorgyi)

    "Læsning fylder en person, at tale med folk forbereder ham, skrivning modner ham."
    (F. Bacon)

    "Et smukt smil er som sollys, der kommer ind i et mørkt hus."
    (Tolstoy)

    "Folk er som hvedeører; når de er tomme, er deres hoveder i luften, og når de er fulde, bøjer de sig ned."
    (Montaigne)

    “Hver stor succes verden har set var først en drøm. "Det største platantræ var et frø, den største fugl var gemt i et æg."
    (Allen)

    "Hviskede ord rejser ofte længere end ord, der bliver sagt højt."
    (Kinesisk ordsprog)

    "Vi har to ører og en tunge til at lytte mere og tale mindre."
    (Diogenes)

    "Vil du forstå, hvordan landet styres? Lyt til dets musik. Overalt hvor der er harmoni bestående af smukke værker, hersker retfærdighed og dyd der.”
    (Confucius)

    "Den største fjende er ikke uden for dig selv, men indeni."
    (R. Rolland)

    "Alle dage fører til døden, den sidste dag kommer."
    (Montaigne)

    "Retfærdighed, der ikke er baseret på magt, er magtesløs, magt, der ikke er baseret på retfærdighed, er grusom."
    (Pascal)

    velsignet
    deltager

    Søvn kaldes "halvdød". Da søvnen kaldet halvdød er så sød; smag af døden, eksisterer, tænker du.
    (Forfatter: Ukendt)

    nat 2
    deltager

    "Folks øjne taler ord, som tungen ikke kan udtale."
    (Crow stamme)

    Et meget flot ord, bifald :)

    …mysterium…
    deltager

    "Folks øjne taler ord, som tungen ikke kan udtale."
    (Crow stamme)

    Et meget flot ord, bifald :)

    Ja…. :) :)

    purjuu
    deltager

    "Vær opmærksom på dine følelser
    Det bliver din adfærd...
    se din adfærd
    Det bliver dine vaner...
    Pas på dine vaner
    bliver til dine værdier...
    Vær opmærksom på dine værdier
    forvandler sig til din karakter...
    Vær opmærksom på din karakter
    Det bliver din skæbne..."
    (Mahatma GHANDI)

    han har virkelig ret.... klapsalver :) klapsalver :)

    …mysterium…
    deltager

    bifald:) bifald:) bifald:)

    f_tubaxnumx
    deltager

    Læreren er som et lys, han giver lys til en anden ved at indtage sig selv.
    RUFFINI

    Uddannelsen af ​​dem, der ikke får glæden ved at læse, afbrydes.
    P.PEACUT

    Læsning er mad, menneskehed, der læser, er menneskehed, der ved.
    V. HUGO

    Hvis ordet kommer ud af hjertet, går det helt til hjertet, hvis det kommer ud af tungen, kan det ikke hænge over øret.
    ARABISK PROJEKT

    Hvis du siger til mig, "jeg kan skade dig, jeg kan sparke dig", ved du, at du gnider med en funktion, der er egnet til et æsel og en hest, ikke et menneske.
    EPIKTET

    Jo tungere og mere besværlig vores belastning er, jo mere træner den og løfter vores ånd.
    A.GIDE

    Der er ikke værre døve end dem, der ikke vil høre.
    ITALIANSK ordsprog

    Der er mange dårlige mennesker, der ville være mindre farlige, hvis de ikke havde nogen gode point.
    LA ROCHEFOUCAULD

    Bøger er som venner, de skal være få, men velvalgte.
    SJHARRIS

    Dårlige nyheder har vinger, gode nyheder har ikke engang fødder.
    M. CAVENDISH

    Den, der ikke forhindrer uheld, selvom han kan, opmuntrer det.
    LATIN FORVENDET

    Livet er ikke at søge liv, men at søge os selv.
    C.PAVESE

    Det er nødvendigt at ændre begyndelsen, ikke resultaterne.
    ALAIN

    Faren for fortiden var fangenskab, fremtidens robot.
    E. FRA

    Folkemængder har et godt hoved og ingen hjerne.
    PIVAROL

    Vi må ikke falde under os selv, så vi kan hæve os over samfundet.
    NECIP FAZIL KISAKUREK

    At være glad alene er noget at skamme sig over.
    A.CAMUS

    Du siger i morgen bliver en helt anden person. Hvorfor starter du ikke i dag?
    EPIKTET

    Hunde løber selv, men jagter deres mestre.
    SHAKESPEARE

    Papegøjen forstår ikke, hvad der bliver sagt, men husker det.
    MINDRE

    Hvis jeg kunne klemme min hjerne som en svamp for at smide unødvendige oplysninger ...
    B.PFIZER

    Mit hjerte er ikke så mit, da det ikke kan gives til en enkelt person.
    TAGORE

    Korrupte karakterer kan ikke give sig til ideen.
    A. CARREL

    Stjerner er ikke bange for at blive forvekslet med ildfluer.
    TAGORE

    Næven skal være underordnet hovedet.
    NECIP FAZIL KISAKUREK

    Antag, at vi ved, er læringens største fjende.
    DR.C.BERNARD

    At give mere opmærksomhed til de små ting, store ting der kommer fra dem.
    PLATO

    Den værdi, vi lægger til tiden, bestemmer vores succes eller fiasko.
    MALCOLM

    Der er nogle haner, de, de synger, tror, ​​at solen står op.
    G.DUMANT

    Hvis kærligheden i sangene var ægte, skulle alle elske hinanden.
    F. ZAPPA

    Politik ødelægger menneskelig karakter.
    BISMARK

    Vand er uden fisk, fisk kan ikke være uden vand.
    ARIF NIHAT ASIEN

    Folk hører kun, hvad de forstår.
    GOETHE

    Det er bedre at dø på dine fødder end at leve på dine knæ.
    FD ROOSEVELT

    Forebyggelse af ondskab er også godt.
    BALZAC

    To slags mennesker er altid aktive. Den ene leder efter videnskab, den anden efter penge.
    KATTE STEVENS

    Når livet ikke har noget formål, flyder det ind i underholdningens sump
    A. CARREL

    Vi har alle styrken til at udholde andre.
    LA ROCHEFONCAULD

    Mennesker med rene hænder har også beskidte tanker.
    S.LEC

    Kaptajnens beherskelse kan ikke forstås, når havet er stille.
    LUCIANUS

    Det er ikke muligt for en bare tanke ikke at bære frugt.
    TOLSTOY

    Opgaven er ikke at gøre det store, men at gøre det nødvendige.
    DR.A.CARREL

    Jeg kan love at være oprigtig, men aldrig at være upartisk.
    GOETHE

    At gøre uret er mere smertefuldt end at blive forurettet.
    Sokrates

    Dem, der skærer sig selv, så de passer til deres omgivelser, er udmattede
    R.HULL

    Kan en ræv gøres til vagt, bare fordi han kender coop godt?
    H. TRUMAN

    Opmærksomhed, intet vender alt.
    GOETHE

    Den, der ikke tænker langt, er tæt på lang.
    CONFICYUS

    Beslutninger er som ål. Det er let fanget, men svært at holde.
    ADFILER

    Han spørger ikke, så han ved det, han ved ikke, at han skal spørge.
    ORDSPROG

    Intet blev opfundet, det blev genopdaget.
    RODIN

    En knivspids græs får en kamel til at flyve over en klippe.
    REFIKI

    Høje ideer, som høje bjerge, skræmmer dem, der ikke er vant til det.
    CENAP SAHABETTIN

    Er træet forbandet, fordi dets frugt falder på mudderet?
    HOLDERON

    Jeg ville ønske, at min hjerne var som en svamp. Jeg vil gerne presse det ud en gang imellem for at slippe af med de unødvendige oplysninger, jeg har lært.
    B.PFIZER

    Det er ikke klart, hvor døden venter os, vi må hellere vente på det overalt.
    MONTAIGNE

    Rosens vedvarende torn gjorde den velduftende.
    MEVLANA

    Det er ikke vandets kraft, der gennemborer stenen, men dråbernes kontinuitet.
    ORDSPROG

    Misund ikke andre, der er mange mennesker, der misunder dit liv.
    MEVLANA

    Uanset hvad hjertet er fyldt med, går det væk fra læberne.
    GOETHE

    En person, der ikke tror på noget, er som en lugtfri blomst i et glas.
    L.BORNE

    Sikke en trist ting at være menneske og at forstå livet mindre end dyr.
    P.ISTRATI

    De vigtigste samtaler er med os selv. Men vi forsømmer ofte dette.
    OXENSTIERN

    Mødre holder deres børns hænder i stedet for deres sind.
    DUPOLOUP

    Det mest humane er at forhindre, at nogen falder i forlegenhed.
    NIETSCHE

    …mysterium…
    deltager

    f_tuba26 mange tak for din deling, jeg kunne rigtig godt lide nogle af dem…. flov over:) ;D

    hasanxnumx
    deltager

    Det er fantastisk at dele. Tak til alle. Okay :)

    velsignet
    deltager

    * Mens Mevlana gik med en af ​​sine disciple, så han flere hunde sove i hinandens arme. Hans discipel siger: Et godt eksempel på broderskab. Jeg ville ønske, at folk ville tage en lektion af disse. Mevlana svarer med et smil. Kast en knogle mellem dem og se deres broderskab...

    *De spurgte læreren O. Demirci, som prædikede i Kadıköy-moskeen: - Lærer. Hvis vi hænger en hestesko på døren til vores hus, vil det så bringe held og lykke? Smedelæreren svarede: - Det tror jeg ikke. Hver hest har fire af de hestesko, men de bliver pisket hele dagen lang...

    *De spurgte Salazar, der regerede Portugal i 15 år: Hvordan kunne du styre disse mennesker i alle disse år? Salazar svarede: – Med tre ting… MUSIK, UNDERHOLDNING, FODBOLD….

    *Da den britiske tjener sagde til den tyrkiske kunde: - Vi kan ikke lide dig så meget, fordi du dræbte mange af vores soldater i Çanakkale. Han fik dette meget koldblodige svar fra os: - Hvad lavede du der?

    **En mand, der kom til Mevlana, sagde: - Da han blev stolt ved at sige "Jeg sagde dette til denne person, og jeg gav dette svar på det", tordnede Hans Excellence Mevlana: - Ikke med de svar. Vær optaget af de svar, du vil give Gud i morgen.

    * Den kaukasiske ørn Sheikh Shamil bad russerne om at vise ham et sted at bede, mens han var i fangenskab. De tog ham med til paladskirken. Mens Sheikh Shamil forberedte sig på bønnen, forsøgte russerne at dække idolet i kirken for at trøste ham. Shamil greb ind og sagde: Lad det blive sådan. Lad ham vidne i apokalypsen om, at Shamil bad her og i fangenskab.

    *En person, der undertrykker mennesker, spurgte en islamisk ældste: - Hvilken af ​​tilbedelserne er bedre? Han fik følgende svar: - Det er bedre for dig at sove til kl. For så længe du sover, så skader du ikke folk...

    *De, der besøgte Mehmet Akif Ersoy i hans første periode som parlamentsmedlem, spurgte hans mening om nogle administratorer. Han gav følgende svar: - Hvis du ikke vil opgive håbet for dit land, så lær ikke de store mænd nærmere at kende.

    *Da en paraplyreparatør sendte sine digte til Shakespeare til anmeldelse, var den berømte forfatters svar: - Min ven, du laver paraplyer, laver altid paraplyer, laver kun paraplyer.

    * Da en mand begyndte at rose Hazrat Ali i hans fravær, selvom han var til grus med ham i sit fravær, modtog han følgende svar: -Jeg er ringere end hvad de siger, men er overlegen hvad de har været igennem.

    *Da en mand så såret på Muhammad bin Vasis ben og sagde "Jeg har ondt af dig", fik han følgende svar fra ham: - Jeg er taknemmelig for, at det samme sår ikke kom på mit øje.

    *Da Falih Rıfkı Atay sagde: "Når islam nævnes, kommer lugten af ​​fødder til min næse," modtog han følgende svar fra en mand ved siden af ​​ham: - Det, der kommer til din næse, er ikke lugten af ​​fødder, men lugten af ​​ufunet i dine lunger.

    *Til Hazrat Ali: – Hvordan bringer Allah så mange mennesker til regnskab? Da de spurgte: - Han svarede, da han sørger for næring.

    *Materialistisk lærer til sin elev: - Sig mig, hvor er Allah? Jeg giver dig en appelsin, hvis du ved det. Elev: – Vis mig, hvor han ikke er, og jeg vil give dig en have fuld af appelsiner.

    hasanxnumx
    deltager

    "Byg en skole mere, så får du et fængsel mindre."
                                                                              (Victor Hugo)

    …mysterium…
    deltager

    "Byg en skole mere, så får du et fængsel mindre."
                                                                              (Victor Hugo)

    klap:) klap:) klap:)

Viser 11 svar - 1 til 11 (11 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.