Lad os oprette kommandosæt fra kommandotilstande.

> Fora > Tyske forumspil og tysk praksis > Lad os oprette kommandosæt fra kommandotilstande.

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    hasanxnumx
    besøgende

    Hej venner,
    Jeg ville åbne et emne som dette, fordi vi støder på sætninger med imperative stemninger i vores daglige liv, blandt venner og især på arbejdspladser. Så jeg tror ikke, vi vil have nogen vanskeligheder med at forstå og tale imperative sætninger. Jeg håber, det vil være nyttigt. Lad os kort opsummere problemet først:

     
    Der Imperativ (Den imperative tilstand): Den bruges til at rette en forespørgsel, et opkald eller en ordre til en eller flere personer Ordresætninger er lavet på 3 personer hos vores adressat.
    Hvordan gør man et verbum til en "ordre"?
    I nutid skyd en elefant "du..." form skrives. Derefter den sidste "st" trækkes fra verbet. Den resterende del er kommandoverbet. Eksempel: kommen(at komme)-du kommest(du kommer)-
    komm(kom). synes godt om…
    Men hvis roden af ​​udsagnsordet ender med bogstaverne -m, -n, -t, -d; rod -e Tager suffikset Eksempel: Atmen(Breathe)= Atme!(Træk vejret!), ATMet!(Du trækker vejret!), Atmen Sie!(Du trækker vejret!) osv...

    Der er tre typer imperativ.
    1. Imperativ Ental(du … /Form): En person Det er et opkald lavet for (du tager, giver, kommer, går, åbner, lukker... osv.)
                                     Gehen: gå. Puha! (Du går !)
    2.Imperativ Flertal(Ihr … /Form): En gruppe på to eller flere personer De er opkald rettet mod roden af ​​verbet. -t (Du tager, giver, kommer, går, åbner, lukker... osv.)
                                     Gehen: at gå. Geht ! (Du går !)
    3.Imperativ Formell/Höflichkeitsform(Sie … /Form): Besvar et opkald rettet til en enkelt person høfligt og høfligt uden at være en ordre. Veya resmi er at udtrykke -dig- på en måde. Til roden af ​​verbet  -mest Sie (Tag, giv, kom, gå, tænd, sluk osv.)
                                     Gehen: at gå. Gehi Sie ! (Du går! -et blidt, høfligt opkald til én person-)
    Ikke:I kommandosætninger, som vi kan støde på i daglige samtaler "varer" = "lad os se" betyder, "doch" = "til dig, år" mening og "bitte"= "Vær venlig" på den anden side bruges det til at opbløde sætningens betydning Eksempel: Warte mal ! (Vente Lad os se !) komm mal hier! (Kom her Lad os se !), Spiel men mit mir! (Leg med migsund !), Kommen Sie venligst her! (venligst kan du komme her!).
    *Advarslen til generalen i imperativsætningerne og de negative ordrer “Nicht Öffnen!” "Vær ikke sulten!"verb som i infinitiv form sætning er etableret.
    **"Sein" ve “Haben” I li imperativ sætninger har hjælpeverbet følgende form:
            du–> Sei             du–> Hab                       
            Hendes–>Seid            Hendes–> Vane
            De–>Seien Sie     De–>Haben Sie

             Venner, afslutningsvis, lad os øve os ved at lave sætninger for bedre at forstå dette emne.Held og lykke til jer alle på forhånd...De første sætninger er fra mig...

    Herr Sahin, seien Sie gerecht ! (Hr. Şahin, vær retfærdig!)
    Spiel nicht auf der Straße! (Leg ikke på gaden!)
    Ayse er deine Suppe! (Ayse corbani ic!)
    Besucht eure Eltern ! (Besøg dine forældre!)   

    nat 2
    deltager

    Trink keine Cola!
    (Cola drink!)

    “Et meget nyttigt emne, tillykke og tak Hasan bifald :) “

    jeg NİLSENA
    deltager

    du soul!
    er det ok hasan

    jeg NİLSENA
    deltager

    du soul!
    er det ok hasan

    nat 2
    deltager

    Sig fri!

    (Vær stille )

    jeg NİLSENA
    deltager

    er ikke kommet!

    nat 2
    deltager

    du soul!
    er det ok hasan

    Bleib ruhig!

    (Slap af!)

    "Jeg tror, ​​det er den sætning, du ville skrive. :) "

    hasanxnumx
    deltager

    Asli, ret Hallo!
    (Asli, sige hej!)

    jeg NİLSENA
    deltager

    du etw los!

    jeg NİLSENA
    deltager

    Bleib ruhig!

    (Slap af!)

    Jeg ville ikke komme.

    "Jeg tror, ​​det er den sætning, du ville skrive. :) "

    jeg NİLSENA
    deltager

    Jeg mente, at han ikke ville komme

    jeg NİLSENA
    deltager

    Jeg ville gerne sige undskyld

    hasanxnumx
    deltager

    Tak jer for at være med allerede. :)

    nat 2
    deltager

    Jeg ville gerne sige undskyld

    Sie leise!

    (Vær stille !)

    Sei stadig!

    (Hold kæft!)

    jeg NİLSENA
    deltager

    danke schön

    hasanxnumx
    deltager

    Gib mir das Buch!
    (Giv mig bogen!)

Viser 15 svar - 1 til 15 (306 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.