Stolthed over vores store leder

> Fora > Cafe almancax > Stolthed over vores store leder

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.

    Mustafa Kemal Atatürk (1881 – 10. november 1938) var den militære og politiske pioner og leder af uafhængighedskrigen, kampen for national uafhængighed, der startede i Anatolien efter 1. Verdenskrig; Han er grundlæggeren og den første præsident for Republikken Türkiye.

    Mustafa Kemal Atatürk blev belønnet med mange medaljer og medaljer under Det Osmanniske Rige og Republikken Tyrkiet. Disse medaljer og medaljoner er angivet i tabellerne nedenfor.

    Atatürks medaljer og insignier samt Atatürks ejendele foræret af hans adoptivsønner Afet Inan, Rukiye Erkin og Sabiha Gökçen, er udstillet i Anıtkabir Atatürk og Uafhængighedskrigsmuseet.

    Fødested: Thessaloniki Dødssted: Dolmabahçe-paladset, Istanbul

    Troskab: Det Osmanniske Rige (1893 – 24. maj 1920) Tyrkisk Grand Nationalforsamling (23. april 1920)

    Tjenesteår: 1893-1938

    Rang: Osmannisk: Mirliva (generalmajor) Tyrkiet: Müşir (marskal)

    Kommanderet af: 19. division, 16. korps, 2. armé, 7. armé, Yıldırım armégruppe, 9. armé (3. armé), tyrkisk stornationalforsamlingshær

    Medaljer 

    Medjidi Medal of Rank 1 blev tildelt for sine fremragende tjenester i Damaskus, hvor han tjente, da Sultan Abdulhamid II var stabschef. Sølv 2

    Osmani Order of 2 Rang blev givet til Sultan Abdulhamid II for hans succes i Benghazi-krigene, som han deltog som frivillig. Sølv 2

    3 Legion d'honneur Orden af ​​den franske regering, Middelhavets besætningsstyrkers kommandostab, operation sb. Han blev hædret med rang af ridder på grund af sine præstationer, mens han var i rang af oberstløjtnant i sit direktorat. 11.03.1914

    Ordenen af ​​Osmani fra 4. rang 5. Mehmed Reşad fik kommandoen over den 19. division i Tekirdağ for hans succes med at etablere og forberede en division som et resultat af hans frivillige udnævnelse. Sølv 01.02.1915

    5 San Alexander-ordenen, rang af kommandør blev tildelt kong Ferdinand I af Bulgarien for hans heltemod i Gallipoli-krigene. 23.03.1915

    6 Koncessionsmedalje 5. Mehmed Reşad blev tildelt for sine enestående præstationer, da han var 19. divisionschef. Sølv 30.04.1915

    7 Medal of Merit 5. Mehmed Reşad blev tildelt for sine enestående præstationer i Gallipoli-krigene. Sølv 01.09.1915

    8 Ordenen af ​​den tyske kejser II. Tildelt Wilhelm for hans enestående præstationer i Gallipoli-krigene. Jern 28.12.1915

    9 Fortjenstmedalje 5. Mehmed Reşad blev tildelt for sine ekstraordinære præstationer, da han var Anafartalar Group Commander. 25 17.01.1916

    Osmani Order of Rank 10 blev tildelt Mehmed Reşad 5 for hans enestående præstationer i de kaukasiske frontkrige. Sølv 01.02.1916

    11 krigsfortjenstmedaljer tildelt den østrig-ungarske regering for deres enestående præstationer i Første Verdenskrig. Mine 27.07.1916

    Fortjenstordenen og korset af rang 12 blev tildelt den østrig-ungarske regering for deres enestående præstationer i Første Verdenskrig. 27.07.1916

    Medjidi-medaljen i rang 13 blev tildelt Mehmed 5. Reşad for hans ekstraordinære præstationer, da han var 16. korpskommandør. Mellemguld 12.12.1916

    Iron Salip-ordenen (korset) af rang 14 blev tildelt den tyske regering for dens enestående præstationer i Første Verdenskrig. Jern 09.09.1917

    Iron Salip-ordenen (korset) af rang 15 blev tildelt den tyske regering for dens enestående præstationer i Første Verdenskrig. Jern 09.09.1917

    Den 16. Rang Medal of Merit blev tildelt den østrig-ungarske regering for deres enestående præstationer i Første Verdenskrig. 09.09.1917

    17 Guld dobbeltsværdkoncessionsmedalje Den blev givet til 5. Mehmed Reşad, da han var chef for den 16. division under Første Verdenskrig, for hans enhed generobrede Muş, Bitlis og Tatvan fra russerne. Guld 23.09.1917

    Mecidi-ordenen med sværd af rang 18 blev tildelt Mehmed Reşad 5 for hans enestående præstationer i Første Verdenskrig. Mellem guld 16.12.1917

    Ordenen Krone der Preussen (preussisk snor med sværd) af rang 19 blev tildelt den tyske kejser for hans enestående præstationer i Første Verdenskrig. 19.02.1918

    20 Krigsmedalje 6. Mehmet (Vahidettin) Veteranmedalje udstedt af Sultan Mehmed 1. Reşad specielt til 5. Verdenskrig Sølv Fakfon 11.05.1918

    21 Orden af ​​Aliyülala afghanske konge Amanullah Khan Mellemguld 27.03.1923

    22 Uafhængighedsmedaljer – Belønnet med røde striber (frontlinjetjeneste) og grønne striber (bagfronttjeneste) for hans øverstkommanderende i den tyrkiske store nationalforsamlings sejr i uafhængighedskrigen. Messing 21.11.1923

    23 Murassa Engagement blev givet til Turkish Aeronautical Association (Tidligere Tayyare Society) for at grundlægge den tyrkiske luftfartsforening. Platin 20.05.1925

    24 Loyalitet Sølv Tjenesteyder Sølv 12.11.1931

    medaljoner  

    1 Monument for Sejr 1927
    2. 4. kongres af allierede agenturer, 1929
    Mindet om de 3 iranske Shahs besøg i Tyrkiet, 1934
    4 1. hærs manøvreminde 20.08.1937
    5 2. hærs manøvreminde 13.10.1937
    6 Mindet om 18-årsdagen for hans ankomst til Ankara 27.12.1937
    7 Folketingsmærke

    [img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/tr/f/f7/Ataturk_Time.JPG[/img]
    Forsiden af ​​magasinet Time, 24. marts 1923

    Ataturk-1905-Zubeyde-Makbule.jpg

    Ataresm.gif

    993_815_seri_nolu_2._ata_nufus_cudani.jpg

    fbahce.jpg

    Fenerbahce Club er blevet værdsat af alle sider.
    Hørte om arbejdstiden og besøgte denne klub og kendere.
    Det var min pligt at lykønske ham.

      Opfyldelsen af ​​denne pligt kunne først realiseres i dag.
    Jeg er tilladt ved at skrive min påskønnelse og lykønskninger her.
             
                                            3.5.1334 (1918)

                                 hærfører
                             M. Kemal

    Signiture_of_Mustafa_Kemal_Ataturk.jpg

    bluefrost
    deltager

    godt arbejde, god deling, danke sehr


    Du er velkommen, kom let.

    Arzt
    deltager

    tak for gode oplysninger om vores leder :)

    Vi har mere detaljerede oplysninger om Mustafa Kemal Atatürk i vores forum, dette emne er bare de medaljer, han modtog, selv medaljerne fra en sådan person, der er mange artikler, jeg ville ønske, at en Mustafa Kemal havde boet på denne dato, men hvor er han ?

    Arzt
    deltager

    Vi har mere detaljerede oplysninger om Mustafa Kemal Atatürk i vores forum, dette emne er bare de medaljer, han modtog, selv medaljerne fra en sådan person, der er mange artikler, jeg ville ønske, at en Mustafa Kemal havde boet på denne dato, men hvor er han ?

    Jeg ønsker det godt, men det er i hænderne på den tyrkiske nation og dens unge at blive og opdrage nye Mustafa Kemals... Selvom vi ikke kan blive lige så gode som ham, håber jeg, at vi kan følge hans vej. :)

    Jeg håber, at selv at følge hans vej viser vores respekt for ham.

    emosh
    deltager

    Mustafa Kemal ATATÜRK betyder meget for mig, jeg prøver at tage mig af alt ved ham. Tusind tak fordi du deler så meget som jeg kan.

    jern
    deltager

    meget meningsfuld information,
    Lige nu har ikke kun vores nation brug for ham, men verden.
    Mange tak

Viser 8 svar - 1 til 8 (8 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.