Zam-svar på verdens dyreste pas ..

> Fora > Generel afdeling om Tyskland og andre europæiske lande > Zam-svar på verdens dyreste pas ..

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    fuk_xnumx
    deltager

    Stigningen i pasafgifter med det nye år chokerede borgerne. Pas, der var gyldigt i 2012-162 år, hvilket var 4 euro i 10, steg til 49 euro med en stigning på 211 euro, hvilket styrkede sin position som den dyreste i verden. Borgere, der reagerede på de øgede gebyrer, krævede, at stigningerne straks trækkes tilbage.

    Borgere, der gik til generalkonsulater i Europa for at få pas i det nye år, oplevede et 'rejse chok'. 10-årigt nyt pas steg med 49 euro. Det nye pas gyldigt i 2012-162 år, som var 4 euro i 10, steg til 211 euro. Tyske statsborgere betaler 10 euro for et 59-årigt pas, spanierne 25, italienerne 42.50, og grækerne kæmper med den økonomiske krise 84 euro. Tyskland modtager også kun 26 euro for et 10-årigt pas fra borgere under 37.50 år. Vores borgere, der reagerede stærkt på den ublu vandring, spurgte "Er det så dyrt at være tyrkisk statsborger" Her er reaktionerne på vandreturen:

    SÅDAN BETALER ARBEJDSLØSTE
    Hakan Büyükkaya (Düren): ”Jeg kom for at få et nyt pas. Jeg var chokeret over at høre, at gebyret blev forhøjet fra 162 euro til 211 euro. Vi udsteder damens pas næste år. Der er også to børn. Hvordan vil de arbejdsløse og pensionister betale disse penge. "

    LÆRT I SAGEN
    Ramazan Kalay (Burscheid): ”Jeg hørte i kassen, at det nye pas er steget til 211 euro. Jeg vil gerne meddele myndighederne, at ingen er tilfredse med stigningen. Jeg ved ikke, om nogen har råd til at betale dette gebyr. "

    OFFICIELT LOT
    Özgür Çetinkaya (Köln): ”Jeg har tre børn. Min kone købte den til den gamle pris sidste år. Jeg så prisstigningen i pasafgifter i nyhederne i går. Dette er officielt røveri. Militærgebyret er allerede højt, nu hæves passet. Tror myndighederne, at de, der bor i udlandet, har mange penge. "

    INGEN GAMMEL TYSKLAND
    Ali Yamak fra byen Olpe, Haydar Taşkıran fra Refrath og Kemal Yılmaz fra Olpe erklærede, at forhøjelsen af ​​pasafgifterne ved konsulaterne var uacceptabel. Yılmaz og Yamak sagde, at de har familier på tre, og sagde: ”Vi betaler omkring 150 euro mere for hver familie. Den økonomiske krise ramte alle. Tyskland er ikke længere det gamle Tyskland. Hvordan vil fattige familier med mange børn betale dette gebyr ”og udtrykte sine reaktioner.

    Jeg er besejret Hüseyin Koç (Bochum): ”Hvad er årsagen til denne stigning? Jeg ved ikke, hvor det kom fra? Der er sket en stigning på op til 30 procent. Jeg fordømmer og fordømmer. "

    SÅ MEGET Fikret Afat (Dortmund): ”Ikke så meget. Som arbejdsløs borger har jeg en familie på fem. Mine tre børn studerer også. Hvordan går vi af denne vandretur? Dette er for meget i den økonomiske krise i Europa. "

    MAL NYÅRSGAVE Fahrettin Ertürk (Dortmund): ”Der var en vandretur tæt på 50 euro. Som en smertefuld nytårsgave. Jeg fordømmer denne vandring og beder myndighederne om at genoverveje situationen. Forsøger vores stat at lukke budgetunderskuddet fra os europæiske tyrkere? "

    DER ER intet at sige
    Volkan Afat (Dortmund): ”Der er intet tilbage at sige. De plager dig. Jeg fordømmer denne vandretur. Den økonomiske krise i Europa har allerede bøjet ryggen. Venligst vær embedsmændene i vores stat klar over, at vandringen på næsten 50 euro er uretfærdig. Jeg er studerende, hvordan kan jeg betale så mange penge? "

    Jeg tager ikke en tyrkisk pas
    Mehmet Koç (46) Berber: ”Hævningen af ​​pas er meningsløs. Dette er mentaliteten ved at se borgere, der bor i udlandet som en gås, der skal tages, som i militærtjeneste med betaling. Jeg, for min kone og mine børn, vi har belgisk statsborgerskab, skal til Tyrkiet for at tage 150 AuroIN 10-årigt belgisk pas. Vi får ikke et tyrkisk pas igen. "

    VORES STAT ER URETFÆRDIGHED
    Mehmet Topkaya (58) Pensioneret: ”De konsulære tjenester øges hver dag. Denne pris er unik i verden. Er det et pas som dette? Er der sådan statsborgerskab? Når Lafa ankommer, siges det, at jeg har borgere i Europa. Som med militærtjenesten tror jeg, at staten har behandlet tyrkerne i Europa uretfærdigt. "

    ALVORLIG ELLER VIT
    Mithad Serhadlıoğlu (62) Apoteker: “De fleste tyrker, jeg har talt med, er 'Er det alvorligt, eller er det en vittighed?' sagde. Jeg hilser denne vandretur velkommen med et smil, kan være en lykkebringende! "

    SKAL TILBAGE
    Zübeyde og hans fodboldspiller søn Demircan Dikmen sagde: ”Med det nye år er tv- og radioafgiften steget. Mens husleje, el og levevilkår steg dag for dag, satte tilføjelsen af ​​pasgebyrer os i en vanskelig position. Vandreture skal tages tilbage så hurtigt som muligt. "

    VI BETYDER IKKE Yusuf og hans søn Alaaddin Kaplan: Far og søn, der ikke kunne give mening at hæve pasgebyret, ”Folkene her har det allerede svært. Levevilkårene bliver dyrere for hver dag. Hvor overfyldte familier betaler dette gebyr, sagde de.

    SPARET 49 EURO Mehmet Şahin: Ved at betale 2012 euro for at ansøge til generalkonsulatet om det nye pas i december 162 udtrykte Mehmet Şahin sin glæde ved at sige "Jeg er glad for, at jeg flyttede på forhånd, jeg sparede 49 euro".

    Jeg har ikke så meget med mig
    Gönül Turgut: Gönül Turgut, der kom til generalkonsulatet for at få et nyt pas, sagde, at han kom overens med socialhjælp og sagde: ”Ak jeg vidste det ikke. hvad gør jeg nu Jeg har ikke 211 euro med mig ”og bad nogen om at bringe penge over telefonen.

    VI ER IKKE EN GOOSE AT MÅDE
    Hayati Aktürk (fisker): ”Vi ses stadig som en gås, der skal plukkes. Da disse ti-årige pas netop blev frigivet, var gebyrene uhyre høje, og dette blev lidt reduceret med vores borgeres svar og mediernes støtte. nu kan jeg ikke forstå, at jeg bliver rejst igen. "

    Vi ventede ikke så længe
    Orhan Yanık, der kom ind i paskøen foran konsulatet i München med sin søn Gökhan og hans kone Fatma, sagde: ”Vi forventede en forhøjelse af pasgebyret i begyndelsen af ​​året. Men vi forventede ikke så meget. Nu betaler vi 150 euro mere for tre personer. Det har også sidepriser som at gå her to gange og tage billeder, det er lidt nåde, ”sagde han.

    HVORDAN DET ER UMULIGT
    Zafer Aksüt ventede på sin tur i den lange kø foran konsulatet, ”Hvordan er det umuligt? Jeg kiggede på internettet i går, og der stod 162 euro. Hvorfor meddeler de ikke dette på forhånd. I det mindste skal de ændre løntegnet på internettet, og folk leveres i overensstemmelse hermed. Mahmut Türkoğlu, der kom til konsulatet for en anden procedure, sagde: "Det var allerede dyrt, nu er det super." "Vi vil se, hvilken overraskelse, når vi går ovenpå."

    BETALT FRA 2012 TARIF
    İlknur Savam, mor til tre børn, der modtog sit pas fra Frankfurts generalkonsulat sidste år og betalte 2012 euro for et 10-årigt pas fra 162-taksten, fandt en masse på 10 euro, der skulle betales for et 211-årigt pas i det nye år. "Der er mange tyrkere, der ikke kan klare dette," sagde Savam. Hans bror, Semra Savam, henledte opmærksomheden på, at en familie med tre børn skulle betale tusind 55 euro for fem pas og sagde: ”Min søster blev reddet med 162 euro, fordi hun indgav ansøgningen sidste år. Han vil dog igen ansøge om sine børn i de kommende dage. "Vi har mange borgere, der ikke har råd til at betale dette".

    ER DER TID FOR EN KRISE
    Famil Aras, der kom med sin søn til et nyt pas, sagde: ”Vi kom i sidste uge, fordi der ville være en forhøjelse før nytårsaften. Gamle lønninger var gyldige. På grund af et manglende dokument kunne min og min søns transaktioner imidlertid ikke foretages. Hun gled ind i det nye år. Officerne sagde, at forhøjelsen ville komme, men det vides ikke, hvor lang tid det vil vare. nu lærte jeg her. Damenes pas er fra det gamle gebyr, hvilket er det nye gebyr. 50 euro forhøjelse pr. Pas. Er en sådan stigning i krisetiden. "

    HVOR BRUGER DENNE PENGE
    Ventende i køen reagerede Mustafa Akyol, Seyfettin Bozkurt og İlhan Gümüş på de lange ventetider både i vandretur og vinter. At sige, “Militærtjenesten er blevet øget, pas er rejst, hvad vil denne hale prøvelse være?” Mustafa Akyol sagde, “Så mange penge indsamles fra borgerne, hvad bruges de på. Jeg har været på vej til dette konsulat i årevis, ordren er stadig den samme. Kom nu, vi er lidt unge, der er gamle mennesker i køen, ”brændte ulykken.

    KONSULATET: DET VAR OVER
    Tjenestemænd fra det schweiziske konsulat i Zürich mener, at forhøjelsesgraden er høj, ligesom borgerne. En konsulær embedsmand erklærede, at de har foretaget 40 pasudvidelser og anvendt nye gebyrer fra i går og sagde: ”Selvfølgelig er folk ikke tilfredse, men vi har hidtil ikke modtaget en høj klage. Det er dog sikkert, at klagerne begynder ”.

    Vi er blevet chokeret
    Volkan og Sibel Erçin: ”Vi blev officielt chokeret over de pasvandringer, der blev annonceret i det nye år. Schweiz er et rigt land, men vi tyrkere indsamler ikke penge fra træer. En familie på fire betaler mere end tusind franc for pasudvidelsen. Det er umuligt at forstå, hvilken slags logik dette er. "

    VI BETALER VORES HUSLEJE
    Selma Özcan: ”Vores lønninger forbliver, hvor de er. Den økonomiske krise har allerede ramt alle. Også stigningen i konsulære transaktioner vil gøre vores borgere mere urolige. Vi betaler næppe vores husleje. Ingen er tilfredse med forhøjelsen af ​​passet. "

    Tænk på os
    Mehmet Özkan: ”Jeg brugte 1500 kroner på at komme fra Århus til København. Det er fordi jeg ikke arbejder. Medarbejdere mister deres job, når de får orlov. Hvis en overfyldt familie kommer fra Århus, skal de bruge 5-6 tusind kroner. Jeg tror, ​​at gebyrerne allerede var høje, nu er det endnu højere. Hvorfor skal vi altid tænke på vores tilstand. Lad vores stat åbne en konsulatafdeling i Århus og tænke på os. "

    VI VINDER IKKE, SOM DU TROR
    Erol Tınas: ”Jeg har svært ved at forstå årsagen til denne høje vandretur. Mens vores konsulater, der leverer tjenester i udlandet, giver os bedre service, er vi tvunget til at betale højere gebyrer. Folks økonomiske situation er ikke så god som vores stat troede. "

    IKKE DET I NOE LAND
    Yusuf Can Çayır og Yusuf Çayır: ”Intet andet land i Europa har et så højt gebyr for pas. Vi kan ikke forstå anvendelsen af ​​en forhøjelse over inflationen. Som det er kendt, er økonomiske problemer ekstreme i Europa. Arbejdsløshed bøjer livet for vores borgere. Mange af vores borgere forsøger kun at leve af sociale ydelser. Vandreture bør tages op til fornyet overvejelse. "

    Vi underskrev optegnelsen
    Hakan Karakaş: ”Jeg var forbløffet over pasforøgelsen. Familien på 5 skal betale 1055 euro for det nye pas. Tyrkiet underskriver en rekordstigning i de opkrævede gebyrer. De, der er arbejdsløse og modtager sociale ydelser, er ikke i stand til at betale disse lønninger. Disse stigninger medfører udvisning af statsborgerskab. Tyrkiske ikke-statslige organisationer bør ikke forblive ligeglade med spørgsmålet. "

                                                                                                                              Europa er guld fra frihed.

    reyyan til
    deltager

    Det er nødvendigt at træffe visse foranstaltninger. De vil have penge, hvis du træder ind i det tyrkiske konsulat i Tyskland. Jeg har været udsat for lignende problemer. De bedragede mig officielt om billedet til pas. :) De kunne ikke lide det biometriske billede, jeg tog udenfor (hvilket var et standardfoto) og fik taget det fra billedet inde i sig selv. Samtidig kunne officeren der ikke lide det og fik taget det igen og igen for 3 separate billeder taget af en ældre pensioneret onkel i konsulatet. Da jeg hørte dette, tog jeg onklen med mig og gik til hans direktorat og klagede, men de returnerede ikke de brugte penge. De sagde også, at det var meget morsomt, at en anden arbejdsofficer ikke havde brug for et foto til mig. Helt ærligt kom det til min tåbelighed. Fordi jeg kun udvidede mit pas  ;D . men det er meget grimme ting. Jeg ville aldrig længere gå til mainz-konsulatet.
    ufuk Jeg er nødt til at forny mit pas i slutningen af ​​dette år. tiden løber ud. Jeg tager til Tyrkiet i maj. Jeg spekulerer på billigere, hvis jeg får det gjort i Ankara .. Der er heller ikke noget konsulat, hvor jeg bor. så langt væk. Så mit kort udløber i november 2013. denne proces er ikke i Tyskland, jeg gik til udvej, olurmu spekulerer på, om jeg lavede i Tyrkiet?

    reyyan til
    deltager

    kun det gebyr, som udlændingekontoret bad om den elektroniske opholdstilladelse, var dyrt for mig. Jeg har et møde i morgen. Gebyret var 135 euro.  :-

    EL-TURCO
    deltager

    Du kan også udvide kalkunen, men selvfølgelig dyrere i kalkun! Se. Google

Viser 3 svar - 1 til 3 (3 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.