Hvordan lærer du tysk og fremmedsprog bedst?

> Fora > Aktive lærings- og tyske ordmemoriseringsmetoder > Hvordan lærer du tysk og fremmedsprog bedst?

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    esma xnumx
    deltager

    Fremmedsprog... hvordan lærer man det bedst?? ?

    Du vil gå til et land, hvor det sprog, du lærer, tales, og du ved, at dette er den nemmeste og hurtigste måde at lære dette sprog på. Men det at gå ind i et nyt land kan virke underligt i starten. det vil tage tid at vænne sig til et nyt miljø, kultur og sprog. Du kan også blive påvirket af at være i en anden tidsperiode. Men vær komfortabel og prøv at opfatte dit nye miljø.

    1- Lav fejl (!): Lav så mange fejl du kan på det sprog du lærer... Du behøver ikke altid at tale korrekt. Hvis folk kan forstå, hvad du siger, er det lige meget, om du laver fejl, i hvert fald i starten. At bo i et fremmed land er ikke en grammatikprøve.

    2- Spørg, hvis du ikke forstår: Når andre taler, behøver du ikke fange hvert ord. Det er normalt tilstrækkeligt at forstå hovedideen. Men hvis du mener, at det punkt, du ikke forstår, er vigtigt, så SPØRG! Nogle nyttige ord om dette emne: Undskyld mig? for engelsk. Undskyld mig, hvad sagde du? Kan du tale langsommere? Sagde du at... det forstod jeg ikke... Kan du gentage det, tak? Hvad var det? Jeg er ked af, at jeg ikke hørte dig. Beklager, hvad betyder "……………….” betyde? (Men brug ikke: Taler du engelsk? Åbn venligst munden, når du taler! Giv mig en pause!) For tysk (Entschuldigung, wie bitte? Entschuldigung, was haben Sie gesagt?, Würden Sie bitte langsamer sprechen? eller Bitte, Du kan bruge udtryk som sprechen Sie langsam!, Haben sie gesagt das..., Können Sie das wiederholen bitte? Was war das? Entschuldigung, was bedeutet das?

    3- Inkorporer det sprog, du lærer, i dine interesseområder: Folk kan lide at tale om ting, der er interessante for dem. Hvad er dine interesser? Prøv at lære så mange ord som muligt om disse emner. Spørg folk omkring dig, hvad de er interesserede i. Dette er en fascinerende metode og hjælper dig altid med at lære nye ord. På denne måde vil du se, at du begynder at forstå andre bedre. Interesser er som frugtbar regn, der falder på en have. At tale om dine sprogfærdigheder vil hjælpe dig med at lære hurtigere, stærkere og bedre. Nogle nyttige ord: Hvad er du interesseret i? til engelsk Min yndlingshobby er … jeg kan virkelig godt lide …..at … I mange år har jeg…. Det jeg godt kan lide ved…..er … Hvad er dine hobbyer? For tysk...

    4- Tal og lyt: Der er altid noget at tale om. Se dig omkring. Hvis noget virker mærkeligt eller anderledes for dig, dyk direkte ind i samtalen. Dette vil også hjælpe dig med at forbedre dit venskab. Lyt til folk, men lyt for at fange ords udtale og sprogets rytme. Sørg for at bruge det, du kender. På mange sprog er ord afledt af hinanden. I dette tilfælde skal du prøve at udlede betydningen af ​​ordet fra dets betydning i emnet. Når du taler med indfødte borgere i landet, så prøv at holde samtalen i gang. Gå ikke i panik, når du ikke forstår, hvad den anden person siger. Prøv at forstå hovedideen og fortsæt samtalen. Hvis du stadig har svært ved at forstå, så bed ham om at gentage sætningen. Hvis du bliver ved med at tale, bliver emnet mere forståeligt i løbet af samtalen. Dette er en god måde at forbedre dit sprog og lære nye ord på, men vær forsigtig: Som de siger, "tro ikke på alt, hvad du hører, tro halvdelen af ​​det, du siger"...

    5- Problem, still spørgsmål: Der er ingen bedre måde at lindre vores nysgerrighed på. Ud over at hjælpe dig med at begynde at tale, vil spørgsmålene også hjælpe dig med at fortsætte med at tale.

    6- Vær opmærksom på brugen: Brugsordet er normalt at se, hvordan folk taler. Nogle gange kan det være meget sjovt at bruge. Det kan virke underligt for dig, at den måde, hvorpå folk taler, udtaler ord anderledes end du siger. Brug i sin enkleste form henviser til, hvordan sprog bruges generelt og naturligt.

    7- Bær en notesbog: Hav altid en notesbog og en pen med dig. Hvis du hører eller læser et nyt ord, skal du skrive det ned med det samme. Så prøv at bruge disse ord i din tale. Lær nye udtryk. En af de sjoveste ting ved at studere fremmede sprog, som for det meste er sprog, er at lære sprog. Skriv disse udsagn i din notesbog. Hvis du anvender det, du har lært, på din tale, vil du huske og tale hurtigere.

    8- Læs noget: De tre bedste måder at lære et andet sprog på: Læsning, læsning og læsning. Når vi lærer nye ord ved at læse, anvender vi også det, vi allerede kender. Senere bliver det lettere at bruge disse ord og forstå, når vi hører dem. Læs aviser, magasiner, skilte, reklamer, busbaner og hvad du ellers kan finde.

    9- Husk, at alle kan lære et andet fremmedsprog, være realistiske og tålmodige, husk at det kræver tid og tålmodighed at lære et sprog.

    10- At lære et nyt sprog er også at lære en ny kultur: Vær fortrolig med kulturelle regler. Mens du lærer et nyt sprog, skal du være opmærksom på de regler og vaner i den kultur, der kan være strenge for dig. Du er nødt til at tale for at finde ud af det. Vær ikke bange for at stille spørgsmål i eller uden for klasseværelset.

    11- Tag ansvar: Du er ansvarlig for din egen sprogindlæringsproces. Når man lærer et fremmedsprog, er læreren, kursus og bog selvfølgelig vigtig, men glem ikke reglen om, at "den bedste lærer er dig selv". For en god læringsproces skal du bestemme dine mål og gøre det arbejde, der hjælper dig med at nå dine mål.

    12- Organiser den måde, du lærer på: At lære på en organiseret måde hjælper dig med at huske, hvad du studerede. Brug en ordbog og godt kursusmateriale.

    13- Prøv også at lære af dine klassekammerater: Bare fordi andre studerende i samme klasse er på samme niveau som dig, betyder det ikke, at du ikke kan lære af dem.

    14- Prøv at lære af dine fejl: Vær ikke bange for at lave fejl, alle kan lave fejl. Hvis du stiller spørgsmål, kan du vende dine fejl til en fordel ved at lære et fremmedsprog. Er der en anden måde at sige den sætning, du brugte?

    15- Prøv at tænke på det sprog, du har lært: Beskriv f.eks. For dig selv, hvor du er, hvor du er, når du er i en bus. På denne måde vil du øve dit sprog uden at sige noget.

    16- Hav det endelig sjovt, mens du lærer et sprog: Lav forskellige sætninger med de sætninger og idiomer, du har lært. Prøv derefter den sætning, du lavede i en daglig samtale, og se om du kan bruge den korrekt. Det siges, at livet handler om erfaring, at lære et fremmedsprog er præcis sådan...

    esma xnumx
    deltager

    Venner, læs de første trin i at lære tysk af jer, værdifulde medlemmer.
    Hvordan begyndte du først at lære tysk?

    Jeg begyndte at lære tysk i børnehaven.  :)
    Nå, min tyske er ikke dårlig.

    Så dig ?

    Jeg venter på dine kommentarer. 
    Tak på forhånd.  ;)

    dring er
    deltager

    1- Lav fejl(!): Lav så mange fejl, som du kan på det sprog, du lærer...  Hvis folk kan forstå, hvad du siger Det er lige meget, om du tager fejl, i hvert fald i første omgang...

    Problemet er, at folk desværre ikke kan forstå, hvad jeg siger, de ser på mit ansigt. ;D

    14- Prøv at lære af dine fejl: Vær ikke bange for at lave fejl, alle kan lave fejl. Hvis du stiller spørgsmål, kan du vende dine fejl til en fordel ved at lære et fremmedsprog. Er der en anden måde at sige den sætning, du brugte?

    Åh, jeg laver så mange fejl, jeg er sikker på helvede, hvis jeg havde syndet for at lave de forkerte sætninger.

    16- Hav det endelig sjovt, mens du lærer et sprog: Lav forskellige sætninger med de sætninger og idiomer, du har lært. Prøv derefter den sætning, du lavede i en daglig samtale, og se om du kan bruge den korrekt. Det siges, at livet handler om erfaring, at lære et fremmedsprog er præcis sådan...

    Nå, jeg forsøger at have det sjovt, men de problemer, jeg havde i den første 2 klasse, blev til pine snarere end sjovt.

    For det første begyndte jeg ved at deltage i kurser på det tyske kulturcenter, men så tog jeg en pause i lang tid. Nu forsøger jeg at lære ved hjælp af uddannelsessæt, bøger og dette websted. Jeg ser tyske kanaler til at lave ørevaner, som jeg finder mulighed for. :)

    esma xnumx
    deltager

    1- Lav fejl(!): Lav så mange fejl, som du kan på det sprog, du lærer...  Hvis folk kan forstå, hvad du siger Det er lige meget, om du tager fejl, i hvert fald i første omgang...

    Problemet er, at folk desværre ikke kan forstå, hvad jeg siger, de ser på mit ansigt. ;D

    14- Prøv at lære af dine fejl: Vær ikke bange for at lave fejl, alle kan lave fejl. Hvis du stiller spørgsmål, kan du vende dine fejl til en fordel ved at lære et fremmedsprog. Er der en anden måde at sige den sætning, du brugte?

    Åh, jeg laver så mange fejl, jeg er sikker på helvede, hvis jeg havde syndet for at lave de forkerte sætninger.

    16- Hav det endelig sjovt, mens du lærer et sprog: Lav forskellige sætninger med de sætninger og idiomer, du har lært. Prøv derefter den sætning, du lavede i en daglig samtale, og se om du kan bruge den korrekt. Det siges, at livet handler om erfaring, at lære et fremmedsprog er præcis sådan...

    Nå, jeg forsøger at have det sjovt, men de problemer, jeg havde i den første 2 klasse, blev til pine snarere end sjovt.

    For det første begyndte jeg ved at deltage i kurser på det tyske kulturcenter, men så tog jeg en pause i lang tid. Nu forsøger jeg at lære ved hjælp af uddannelsessæt, bøger og dette websted. Jeg ser tyske kanaler til at lave ørevaner, som jeg finder mulighed for. :)

    Lengur mens du har denne udholdenhed  :) Jeg er sikker på, at du kan tale tysk som dit modersmål på afhandlingstidspunktet.  :)

    Mädchen
    deltager

    Læreren gav hver dag øvelsen i det emne, vi behandlede i lektionen. Læreren gik sådan ... han gentagne gange ...

    Mädchen
    deltager

    mit problem er lidt udtale, min stemme er lidt tynd, så det passer ikke godt: S

    dring er
    deltager

    Lengur mens du har denne udholdenhed  :) Jeg er sikker på, at du kan tale tysk som dit modersmål på afhandlingstidspunktet.  :)[/ B]

    Forhåbentlig.Fransk forfatter Balzacdu havde et berømt ordsprog;"For at være videns mester er det nødvendigt at være arbejdets tjener." han.
    Og også Napoleon 'un "Umulligt er et ord, der kun findes i tåbernes ordbøger." løfte. Haahhh, dette er mit princip. :) Han er alligevel for fransk  ;D

    esma xnumx
    deltager

    Lengur mens du har denne udholdenhed  :) Jeg er sikker på, at du kan tale tysk som dit modersmål på afhandlingstidspunktet.  :)[/ B]

    InshaAllah. Fransk forfatter Balzacdu havde et berømt ordsprog;"For at være videns mester er det nødvendigt at være arbejdets tjener." han.
    Og også Napoleon 'un "Umulligt er et ord, der kun findes i tåbernes ordbøger." løfte. Haahhh, dette er mit princip. :) Han er alligevel for fransk  ;D

    For eksempel siger Konfuzius: Jeg ved ikke helt sikkert, at jeg ikke ved noget. " ;D

    Hvad Arksilao sagde:  ;D ”Har jeg fået oplysningerne? Jeg ved ikke."

    Hvad sagde Socrates:  :)  "Jeg ved ikke andet end jeg ikke ved noget."

    Hvad Mark Twain sagde:  ;D  ”Uddannelse er alt. ferskner var engang en bitter mandel;
    Blomkål er intet andet end en kollegium med høj uddannelse. " ;D

    Benjamin Disraeli: "Som en generel regel er den mest succesrige person i livet den, der har den bedste viden."

    ”En ting er sikkert. At betvivle sandheden om noget.

    tvivl er tænkning.

    Tænkning er eksistens.

    Så der er ingen tvivl om, at jeg eksisterer.

    Jeg tænker, så er jeg.

    Min første viden er denne solide information.

    Jeg kan nu udtrække alle de andre oplysninger fra disse oplysninger. "

    Rene Descartes


    "Jeg ved ikke helt sikkert, at jeg ikke ved noget."
    ;D (hvor tydeligt verbalt)

    Arxilaus

    Mine tilbud er ikke franske, men snarere internationale.  ;D så international  :)

    esma xnumx
    deltager

    opdatering

    SEDAT08
    deltager

    Siden jeg først kom til Tyskland spørger jeg alt uden tøven, for det er synd at ikke vide ikke en skam. Jeg har valgt mig selv en måldag, jeg lærer 2 ord, jeg skriver på papir og glemmer aldrig, jeg så mange fordele, jeg lærte mange ord. Efter at have læst avisen vil jeg læse i bogen, jeg ser tv.

    den private
    deltager

    InshaAllah. Fransk forfatter Balzacdu havde et berømt ordsprog;"For at være videns mester er det nødvendigt at være arbejdets tjener." han.
    Og også Napoleon 'un "Umulligt er et ord, der kun findes i tåbernes ordbøger." løfte. Haahhh, dette er mit princip. :) Han er alligevel for fransk  ;D

    Du er lidt fransk om emnet :)

    serakanu
    deltager

    mrb venner,
    Jeg kom til Tyskland for 17 dage siden, og mit kursus er ikke startet endnu, men folk omkring mig spørger, hvordan jeg lærte så meget, og jeg er også overrasket, når de siger det :)
    Baseret på mine indtryk er mit første råd at "ikke skamme dig" over noget, du gør, for opfattelsen af ​​miljøet er ikke den samme her, som den er i TR. Fredag, lørdag, gå helt klart på bar! Gå og mød folk, her kommunikerer folk ikke ud fra at kende hinanden men ud fra at være samme sted Gå i biografen eller på banegården og observer, du har alligevel meget tid i de første perioder. :) Desuden, hvis du kan lidt engelsk, vil du have det fint, men insister på at tale tysk. og for det andet "at få en elsker, der er lokal i det land" :) Jeg er heldig, måske havde jeg en kæreste i min første weekend, så enhver tysk pige, der er tilfreds med sin tilstand, er muligvis ikke en bole for hende, selvom det er meget besværligt. Mere icip prøv at slappe af :D Og en notesblok er et must overalt .. Jeg ønsker al den bekvemmelighed for enhver, der forsøger at tilpasse sig et nyt sprog og en kultur som mig. Hvis nogen ønsker at få en tysk e-mail-ven, ville jeg ønske, jeg var sulten, sig ikke, at dommen blev afbrudt på så kort tid, lad os ydmyg oplevelse indtil videre.

    den private
    deltager

    @Celebs

    Jeg tænkte, at tyske piger har fordomme over for tyrkerne, fordi de er meget tyrkiske.

    Følte du noget sådan?

    anonym
    besøgende

    Hej,
    Jeg anbefaler den omfattende internetordbog, som jeg lige har opdaget, mens jeg lærte tysk.

    bliv blæser

    mavili_mavis
    deltager

    Som kære Esma sagde, selvfølgelig vil der være fejl, det vigtige er at finde sandheden, at forske, og det er også vigtigt, at en person har viljen til at lære. Selvfølgelig har jeg haft en interesse i at lære tysk siden jeg var barn. Faktisk er dette mit held. Jeg lærer normalt ord for ord. Uanset hvad der falder mig ind, kan jeg huske tysk, men jeg har nogle problemer med afskedigelserne. Hvordan kan jeg løse det? kan du hjælpe mig?

    tidsskrift
    deltager

    Mit eneste problem er, at jeg er begejstret, og jeg er lidt flov, når jeg taler med nogen på tysk: flov: Jeg har ikke meget svært, men når jeg taler, ved jeg ikke, hvordan jeg skal komme?  :(

Viser 15 svar - 1 til 15 (28 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.