Lektion 13: Anvendelsesområder i Artikel

> Fora > Grundlæggende tyske lektioner fra bunden > Lektion 13: Anvendelsesområder i Artikel

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Lara
    besøgende

    Generelt bruges alle generiske navne sammen med artikler på tysk, mens ejendomsnavne ikke har en artikel.
    I nogle tilfælde kan du dog se, at generiske navne bruges uden en artikel, eller at der bruges egennavne sammen med artikler.
    I dette afsnit vil vi give oplysninger om et par undtagelser.

    Generelt på tysk må artikler med generiske navne muligvis ikke bruges i følgende tilfælde:

    - Bestil sætninger, adresser sætninger, aviser eller reklamer overalt
    i avisoverskrifter eller nyhedsoverskrifter, artikler af artikeltypen, ordsprog og idiomatiske artikler
    Generelt må artikler muligvis ikke bruges.

    I følgende tilfælde bruges ejendomsnavne med artikler:

    -Nogle af landene (die Türkei: Turkey, the Vereinigte Staaten: US, die Niederlande Netherlands, die Schweiz: Switzerland)
    navne bruges altid sammen med artikler.
    Selvom det er et specielt navn, gadenavne, bjerg, sø, hav, flod og så videre.
    navne kan også bruges sammen med artikler.

    Ja, synden synker ned i hjertet, gør det sort, og det hærder, indtil det viser sig troen. For enhver synd er der en vej til vantro. Hvis denne synd ikke hurtigt ødelægges af tilgivelse, kan den bide hjertet som en lille åndelig slange, ikke en ulv. (Lemas)
    djævelen21
    deltager

    Fra hvad jeg ser lige nu
    Jeg kom ind i artikler og stødte ikke på problemer
    Jeg håber ikke, jeg støder på det, og jeg vil forstå det med det samme.
    Da jeg fortalte disse oplysninger til nogen, sagde han, at det var svært (da jeg sagde, at jeg vidste det)
    Jeg antager, at nogen overdriver lidt for meget hvad :)
    Jeg er alligevel sikker på, at jeg vil få problemer
    og lad mig gå videre til lektion 14 :)
    Når jeg er færdig med artiklerne, starter jeg sætningsopsætningen, så lærer jeg ord fra online ordbogen med talemønstre, så forstærker jeg dem, og jeg udskriver dem, når jeg rejser til udlandet.
    tag det senere, vi lærte tysk :) lad os se, jeg har flere måder

    Danke Schön Lara

    yazyagmuruxnumx
    deltager

    Faktisk, hvis du ser på ugur arikel-delen, er det virkelig meget forvirrede soliske mennesker siger, at det er lige her.

    djævelen21
    deltager

    Ja, du har ret Lara bidrog meget

    danke schön

    serhantuna
    deltager

    die Turkei oder der Turkei? Ich glaube dass Sie nicht richtig sagen

    nalanw
    deltager

    Die Türkei er korrekt, hvis den sætning, du vil bruge, er dativ, så tager den der artiklen...

    aus der Türkei for i Tyrkiet

    pinefresh
    deltager

    Det var tidligere skrevet, at landenavne var neutrale, men ingen af ​​eksemplerne brugte das?Kan du forklare mig det? ???

    yazyagmuruxnumx
    deltager

    pinefresh da vi begyndte at lære tysk helt fra starten, højtidelægger vi, at der er nogle undtagelser på tysk, og dette er en usædvanlig situation i de lande, vi har givet denne artikel, er en ekstraordinær situation.

    mtime
    deltager

    Tak for oplysningerne

    anonym
    besøgende

    Det begyndte at skubbe mig nu, men ingen løb væk :)

    begummarra
    deltager

    Hej.. Jeg er i øjeblikket på Goethe-instituttet i Göttingen.. Vi lærer hele tiden ord, artikler osv.. Da jeg ikke kan forbinde med tyrkiske ord, forbliver de fleste af dem i luften:(Hvad kan jeg gøre????? ???????? Jeg har brug for at lære ord.

    Derwisch
    deltager

    Hej.. Jeg er i øjeblikket på Goethe-instituttet i Göttingen.. Vi lærer hele tiden ord, artikler osv.. Da jeg ikke kan forbinde med tyrkiske ord, forbliver de fleste af dem i luften:(Hvad kan jeg gøre????? ???????? Jeg har brug for at lære ord.

    hej,

    Jeg tror, ​​at det ikke er nok at lære ord alene. For eksempel, selvom vi har lært ordene "nachdem, schule, ich, vater, zusammen, gehen, danach, essen, gehen", kan vi ikke lave en stærk sætning eller tale et fremmedsprog uden at udføre mange andre nødvendige øvelser.
    Som du sagde, forbliver en masse lært information i luften. Men grunden til dette skyldes for det meste ikke at forbinde tyske ord med hinanden. For eksempel, selv at lære ordet Post med sin artikel hjælper ikke meget; "til posthuset, fra posthuset, på posthuset, på posthuset, på posthuset" mv. Hvordan kan du sige disse ting, hvis du ikke lærer dem...
    siger jeg igen...
    Jeg taler ikke særlig godt tysk. Men jeg har ydmyge meninger og forskning om dette emne.
    Vi kan udveksle ideer.
    Encore…

    LG
    Derwsich

    din glæde
    deltager

    Kan du tale om brugen af ​​plusquamperfekt, hvis det er muligt?

    teşekkürler

    Derwisch
    deltager

    Kan du tale om brugen af ​​plusquamperfekt, hvis det er muligt?
    teşekkürler

    Du kan løse dette problem ved at bruge søgefeltet... Men jeg tilføjer stadig links her for dig...

    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=1219.0
    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=1681.msg8842#msg8842

    LG

    sedayld
    deltager

    Jeg begynder bestemt at have det svært, men... fcbarcelona20 Der er ingen flugt, som han sagde :D
    til mine venner, der prøver at hjælpe os megetkkkkkk tak skal du have
    med min kærlighed youeeeeeeeeeeee

    serhatkosovali
    deltager

    det kommer ikke til at få mig i hovedet, hvad skal jeg gøre?

Viser 15 svar - 1 til 15 (39 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.