Lektion 14: Tips til Artikeller

> Fora > Grundlæggende tyske lektioner fra bunden > Lektion 14: Tips til Artikeller

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Lara
    besøgende

    I de foregående kapitler sagde vi, at alle generiske navne har en artikel, og ord skal huskes sammen med deres artikler.
    For din bekvemmelighed har vi fundet det hensigtsmæssigt at oprette en gruppering, der indeholder information om, hvilke typer navne der bruges med hvilken artikel.
    Vi tror, ​​det vil være en stor bekvemmelighed for dig, hvis du studerer og husker grupperingen.
    Det kan dog også være, at du ikke kan medtage et ord, du ser i nogen gruppe, i hvilket tilfælde du bliver nødt til at se på ordbogen igen.

    NAVNE MED KUNSTLÆDER

    – Dagnavne, måneds- og sæsonnavne bruges sammen med artiklen der.
    – Retnings- og vindnavne bruges sammen med artiklen der.
    – Navnene på alle levende ting, der er hankøn (vædder, tyr, hane osv.) bruges sammen med artiklen der.
    – Alle valutaer bruges sammen med artiklen der (undtagen die Mark:mark, das Pfund:sterlin, die Krone:krone)
    – Bilmærker bruges sammen med artiklen der.
    Ord, der ender med bogstaverne – -ig – ing – ich – ast – og – ant – ent –​en – eur – ier – iker – s – ist – ismus – eller – är, bruges sammen med artiklen der.

    NAVNE MED KUNSTIG SIS

    – Alle kvindelige væsner (undtagen das Weib: kvinde og das Mädchen: pigebarn)
    – Flertalsform af alle navneord, uanset køn
    - Tal
    – Navne på frugter, træer og blomster (undtagen Der Apfel: æble)
    – Navneord med det sidste bogstav -e og generelt med to stavelser
    - Uanset navnet på et skib, er dets artikel dø.
    – Sidste bogstaver; in, ion, ei, tät, heit, ung, schaft, keit, ere, elle, itis, ive, ose, a, ade, alder, ette, ine, dvs. sis, ik, ur, enz, ille, üre, navneord med anz
    Substantiverne med artiklen er die.



    NAVNE MED ARTIKULERET DAS

    – Fælles navne for både mandlige og kvindelige væsner og afkom af hvert væsen
    – Navneord afledt af verber eller adjektiver
    – Kemiske grundstoffer
    – Navne på steder såsom biografer, caféer, hoteller
    – Sidste bogstaver; Artiklen af ​​navneordene ing, ma, icht, chen, tum, ett, tel, lein, ment, in er das.

    Jeg spekulerer på, om du er skabt bare til verden, at du bruger al din tid på det!

    Ord

    farlig
    deltager

    Danke schön;) Jeg havde eksamen, jeg kom

    duak
    deltager

    Det virker allerede på mig, at artiklerne bliver lidt forvirrende... men det gør ikke noget, lidt øvelse kan være nok...

    jonturk
    deltager

    Lige så meget som jeg har svært ved dette, har jeg også svært ved retningsinformation. an der, zu, in osv...

    Det bedste er at huske ordene sammen med deres artikler...

    kenan
    deltager

    Denne gruppesag var lidt mere afslappende. Tak skal du have..

    mefu
    deltager

    Jeg husker, at artikler, der slutter med til sidst med 99%, dør.
    Hvis der er en fejl, kan du rette den?

    MuhaяяeM
    deltager

    Ja, vi har allerede nævnt ovenfor ..

    ahmetcagri
    deltager

    walla et af de vigtigste spørgsmål på tysk. Mange tak

    lastinka
    deltager

    Jeg synes, at det mest stramme, svære og irriterende emne i tysk er det, der har brug for tre. en er nok:)

    Mange tak for at dele nyttige oplysninger...

    ophøjet
    deltager

    Selv de fleste tyskere bruger ikke artikler. Men det er virkelig svært at lære ord med artikler. Men vi kan også overvinde disse vanskeligheder

    Emili
    deltager

    Disse artikler gør mig skør />:(” title=”>:(” class=”bbcode_smiley” />

    oz_tu
    deltager

    Det er virkelig. Mit hoved er så forvirret over disse artikler, men vi er nødt til at lære:

    gopanado
    deltager

    Mange tak.

    Nazira
    deltager

    Bare rolig om artikler så meget, du lærer at lave flere sætninger, lære at lave flere sætninger, når du siger en forkert artikel, vil du helt sikkert lære det uden at indse det, men du skal altid sætte det op med juni.
    For eksempel er werden, bin, sein, habe osv. Mere involveret i sætninger, jeg synes det er vigtigere at huske dem. selvfølgelig du bist er sie es etc. Deres forbindelser er vigtige. Desuden lærer du lejlighedsvis i artiklen.
    Held og lykke til jer alle.

    Ercan
    deltager

    FEMININIUM /BESKRIVELSE EKSISTERENDE ARTIKELLER

    SENESTE SMYKKER
    -ei die Bücherei (bibliotek), die Metzgerei (slagter), die Dreckerei (trykkeri)
    -in die Freundin(kæreste),die Lehrerin(kvindelig lærer),die Schülerin(kvindelig studerende)……….-heit die Krankheit (sygdom), die Einheit (enhed), die Kindheit (barndom),
    -keit die Höflichkeit (høflighed), die Flüssigkeit (væske) die Feuchtigkeit (fugtighed)
    -schaft die Freundschaft (venskab), die Eigenschaft (feature) die Verwandschaft (slægtskab)
    -ung die Bildung (uddannelse), die Nahrung (ernæring) die Werbung (reklame)
    -en kamera (kamera), die Lira (lira)
    -ade die Olympiade (olimpiysat), die Fassade (front), die Marmelade (marmelade)
    -age die Garage (garage), die Etage (gulv)
    -anz die Eleganz (elegance) die Bilanz (balanco), dieDistanz (afstand)
    -ette matrice I etiketten (label) die Toalette (wc) die i tabletten (bakke)
    -muse die Friseuse (kvindelig barber), die Maseuse (kvindelig massør)
    -die Historie (dato) die Materi (materiale), die Kastanie (kastanje) die Akademie (akademi), die Lotterie (loeria), die Calorie (kalorie)
    -enz die Freqenz (frekvens) die Tendenz (trend), dieExistenz (tilstedeværelse)
    -ik die Politik (politik) die Musik (musik), die Lyrik (poesi) die Mathematik (matamatik)
    -ine die Margarine (margarine) die Maschine (machine) die Vitrine (showcase) die Cabinet (Cabinet)
    -ion ​​die eksplosion (burst) die Station (station); die Dimension (størrelse)
    - (i) tät die Universität (university) die Qualität (quality) die Fakultät (fakultet) die Realität (real)
    -sis, -se die Dosis (dosaj) die Basis (basic) die Analyse (analyse)
    -ur die Natur (natur), die Kultur (kultur), die Temperatur (varme), die Cartoon (tegneserie)
    -üre die Broschüre (brosör) die Gravering (gravering)

    Derudover er de sjældne smykker -aise, -aille, -äne, -elle, -ere, -ille, -isse, -itis, -ive, -ose inkluderet i denne gruppe.
    Jeg vil give eksempler på DAS-definitionens præposition næste gang.

    anonym
    besøgende

    Der er vel ingen anden måde at huske disse på, hvad er det værste? :'(

Viser 15 svar - 1 til 15 (119 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.