dagpenge i tyskland

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    PyrO1250
    deltager

    Hej, held og lykke, jeg har et spørgsmål til dig, min kone er gravid og arbejder, hendes kontrakt udløber den 31.12.2022, højst sandsynligt vil de lukke mig ud, og der er en forvirring i oplysningerne, vi ringede til arbejdsløshedskontoret i tre måneder siden og sagde sådan, vores fatrag slutter på dette tidspunkt 28.12.2022. Hvis Gud tillader det, vil vi have vores barn i vores arme. Forvirringen her er elterngeld og dagpenge. De fortæller os, at først vil du modtage eltergeld fra arbejdsløsheden institution og så vil du søge om dagpenge.Det fandt vi ikke særlig logisk, så ringede vi igen og de sagde denne gang vil du modtage mutterschaftgeld, så det kan du ikke søge om, og vi stod i et dilemma hvordan og hvor skulle vi ansøge?Hvis nogen har oplysninger, så hjælper jeg gerne.Min kones tiltrædelsesdato slutter i øvrigt mellem 01.09.2021 - 31.12.2022, så hun har optjent dagpenge.

  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.