Bor fra hinanden, hjælp venligst..

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Baris 123
    deltager

    Hej. Jeg kom til Tyskland i juli 2021 med et familiesammenføringsvisum. Jeg fik mit opholdskort i september. De holdt en 3-årig session. Jeg har en alvorlig konflikt med min kone, og hun er gået ud af sit eget hus. Jeg tog også hjem i dag. Der er gået 10-11 måneder siden sessionen. Jeg har ikke gået på sprogskole endnu, men jeg har vollzeit i 10 måneder og en tidsubegrænset ansættelseskontrakt. Fortæl mig venligst, hvor ubelejligt det er for os at bo på separate steder. tak skal du have

    yenicerixnumx
    deltager

    Hej. Jeg kom til Tyskland i juli 2021 med et familiesammenføringsvisum. Jeg fik mit opholdskort i september. De holdt en 3-årig session. Jeg har en alvorlig konflikt med min kone, og hun er gået ud af sit eget hus. Jeg tog også hjem i dag. Der er gået 10-11 måneder siden sessionen. Jeg har ikke gået på sprogskole endnu, men jeg har vollzeit i 10 måneder og en tidsubegrænset ansættelseskontrakt. Fortæl mig venligst, hvor ubelejligt det er for os at bo på separate steder. tak skal du have

    Normalt skal man forblive gift i 2 år. Men hvis du har et tidsubegrænset job, tror jeg, tingene ændrer sig. Håber en ven, der ved, vil svare. Men der er en mulighed for, at de sender ham tilbage med det, hans kone sagde. Så hvis han klager over dig bare for at irritere dig, er jeg bange for, at du bliver sendt tilbage. Men lav en aftale med din kone og hold dig stille i 2 år.

    Baris 123
    deltager

    Han siger bare hold dig væk fra mig. Men jeg gjorde, hvad han sagde, har ændret sig meget. Jeg tror ikke, han vil klage. Men jeg begyndte at få ar af stress, fordi min session ville gå tabt.

    yenicerixnumx
    deltager

    Fortæl mig, jeg har fundet en lovartikel.

    Ægtefælleopholdstilladelse (Eigenständiges Aufenthaltserlaubnis)
    • Ægteskabsrelateret opholdstilladelse ophører med opløsning af ægteskabet. (I tilfælde af separat bopæl eller skilsmisse)
    • Uafhængigt ophold er muligt efter mindst 3 års lovligt ægteskab. Denne periode regnes fra starten af ​​opholdstilladelsen.

    Ægtefælleopholdstilladelse gives i følgende særlige tilfælde (overgangsperiode)
    • At arbejde for samme arbejdsgiver i 1 år og kunne forlænge ansættelseskontrakten (minimum 451 € forsikret job).
    • Nødsituationer (dokumenteret vold i hjemmet osv.),
    • At have et barn med tysk statsborgerskab,
    • Ægtefælles død.

    i dit tilfælde har du en arbejdsperiode på 10 måneder. kneppe dine tænder lidt mere. Efter 1 år har du ret til selvstændigt ophold.

    Vi har alle de samme problemer, de er dehumaniseret, de bor officielt i Tyskland

    Baris 123
    deltager

    Fortæl mig, jeg har fundet en lovartikel.

    Ægtefælleopholdstilladelse (Eigenständiges Aufenthaltserlaubnis)
    • Ægteskabsrelateret opholdstilladelse ophører med opløsning af ægteskabet. (I tilfælde af separat bopæl eller skilsmisse)
    • Uafhængigt ophold er muligt efter mindst 3 års lovligt ægteskab. Denne periode regnes fra starten af ​​opholdstilladelsen.

    Ægtefælleopholdstilladelse gives i følgende særlige tilfælde (overgangsperiode)
    • At arbejde for samme arbejdsgiver i 1 år og kunne forlænge ansættelseskontrakten (minimum 451 € forsikret job).
    • Nødsituationer (dokumenteret vold i hjemmet osv.),
    • At have et barn med tysk statsborgerskab,
    • Ægtefælles død.

    i dit tilfælde har du en arbejdsperiode på 10 måneder. kneppe dine tænder lidt mere. Efter 1 år har du ret til selvstændigt ophold.

    Så det er lige meget, om jeg er på en anden adresse, mener du, hvis jeg arbejder i 2 måneder mere, kan jeg få en selvstændig opholdstilladelse?

    Hej. Jeg kom til Tyskland i juli 2021 med et familiesammenføringsvisum. Jeg fik mit opholdskort i september. De holdt en 3-årig session. Jeg har en alvorlig konflikt med min kone, og hun er gået ud af sit eget hus. Jeg tog også hjem i dag. Der er gået 10-11 måneder siden sessionen. Jeg har ikke gået på sprogskole endnu, men jeg har vollzeit i 10 måneder og en tidsubegrænset ansættelseskontrakt. Fortæl mig venligst, hvor ubelejligt det er for os at bo på separate steder. tak skal du have

    For at få selvstændig opholdstilladelse af din ægtefælle skal I have boet sammen i samme hus i 2 år, hvis din ægtefælle er tysk statsborger og i 3 år, hvis han/hun er tyrkisk statsborger. Er du flyttet til separate huse inden denne periode udløber, mister du desværre din opholdsret her. At have et tidsubegrænset voll Zeit-job kan give dig selvstændig bopæl efter at have boet i samme hus i 2 år, hvis din ægtefælle er tysk statsborger og 3 år, hvis han er tyrkisk statsborger.

    hjerteløs
    deltager

    Hej, alt ser ud til at være imod dig, din eneste bekymring er ingen hjælp fra staten. Fortsæt ikke med dit arbejde. Skilsmisse varer allerede for 2 yen i alt. Holder man sig fra hinanden i 1 år, hvis fristen er 1 år, vil man være her i 2 år mere. Det er nok, at du ikke bliver hjemløs.

Viser 7 svar - 1 til 7 (7 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.