Skilsmisseprocessen

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Emre34
    deltager

    Hej venner, jeg ville være glad, hvis de, der har erfaring med skilsmisseprocessen, besvarer mine spørgsmål.
    1-Jeg er tyrkisk statsborger med en ægtefælle. I hvilket land finder en hurtigere skilsmisse sted?
    2-Hvilket land træt mig mindre økonomisk?
    3-Lad os sige, at jeg bliver skilt i Tyskland, i denne sammenhæng dækker rechtsschutz skilsmisseomkostningerne?
    På forhånd tak og glade og fredelige dage til alle ..

    Brna
    deltager

    Merhaba
    Først og fremmest er det meget trist, at jeg reagerer på sådan et emne, men desværre...
    Når du henvender dig til en advokat eller begærer retten om skilsmisse i Tyskland, begynder perioden kaldet separationsår (Trennunsjahr), og ved udgangen af ​​1 år begynder sagen at blive behandlet. Hvis du anlægger sag i TR, er der en indsigelsesfrist, hvor modparten vil modtage en stævning og afvente svar Hvis din ægtefælle ikke møder i retten den pågældende retsdag, vil der blive givet en ny dato for sagen. osv. Efter min mening er det trods 1 års ventetid mere stressfrit at blive skilt i Tyskland. Men det gælder selvfølgelig ikke ved samtykke til skilsmisse.

    Hvis du ikke arbejder, dækker staten omkostningerne. Find en advokat, de følger alt

    Jeg håber, det vil være godt med dig

    Emre34
    deltager

    Tak for svaret. Folk bliver gift for at være lykkelige, for at dele livet og for at bygge en fremtid sammen. Desværre, selvom jeg ikke vil generalisere, begynder brudgomme/brude som os, der kommer fra Tyrkiet, at opleve store problemer kort efter, de kommer til Tyskland. Selvfølgelig er en af ​​de største årsager til dette desværre de ægtefæller, der er født og opvokset i Tyskland...
    Der vil være en skilsmisse med en aftale. Vi er allerede adskilt, men vi har ikke underrettet det nogen steder endnu. Jeg prøver at indsamle oplysninger om, hvordan jeg løser dette job bedst og kortest.

    hjerteløs
    deltager

    Hilsen, dette emne har været talt meget om i dette forum før. Søger du i de gamle beskeder, får du information. Der er ikke sket nogen lovændring mv. som en positiv udvikling, behøver du ikke ansætte en advokat i Tyskland efter din skilsmisse.Den skal besegles med en apostille fra højere ret, du kan få den fjernet fra folkeregistret på konsulatet med en tyrkisk oversættelse... For selvom du bliver skilt i Tyskland, så kan du stadig ser ud til at være gift i Tyrkiet... For eksempel blev jeg skilt i Tyskland i 2017, jeg har en frist på konsulatet i slutningen af ​​denne måned, jeg har tænkt mig at få det fjernet fra registeret, da jeg ikke kunne find tiden indtil nu... Lige som information til andre venner.Jeg skriver.. Rettens afgørelse med apostillesegl er 15 euro..oversættelse er mellem 0-200 euro, gebyret for certificering på konsulatet er 250 euro. Vær opmærksom på, at du vil støde på disse omkostninger. Med venlig hilsen..

    Emre34
    deltager

    Tak hjerteløse, nyttige oplysninger.

    Ohne ideel
    deltager

    Vores ven stillede præcis de spørgsmål, jeg ville stille.
    Jeg er i samme situation. Jeg har i øjeblikket en 1-årig selvstændig session. Bortset fra Auslanderbehörde, ved ingen autoritet, at vi er bringrennt. Vi har været sammen i 7 måneder. Vi har ikke lavet noget som en skilsmisseansøgning endnu. Kan jeg tage til Tyrkiet med denne uafhængige session, få en fuldmagt fra min kone, blive skilt der og rejse ind i Tyskland igen uden problemer? Der er ingen eskalering af, at vores vil være en kontraktlig skilsmisse. Så vidt jeg har hørt, kan vi begge blive skilt med det samme med én advokat i Tyskland. Er det sandt?

    fuk_xnumx
    deltager

    ønsker du at blive skilt i Tyrkiet nu eller i Tyskland, så beslut dig først, lad os tale med dig senere

    Vores ven stillede præcis de spørgsmål, jeg ville stille.
    Jeg er i samme situation. Jeg har i øjeblikket en 1-årig selvstændig session. Bortset fra Auslanderbehörde, ved ingen autoritet, at vi er bringrennt. Vi har været sammen i 7 måneder. Vi har ikke lavet noget som en skilsmisseansøgning endnu. Kan jeg tage til Tyrkiet med denne uafhængige session, få en fuldmagt fra min kone, blive skilt der og rejse ind i Tyskland igen uden problemer? Der er ingen eskalering af, at vores vil være en kontraktlig skilsmisse. Så vidt jeg har hørt, kan vi begge blive skilt med det samme med én advokat i Tyskland. Er det sandt?

    Ohne ideel
    deltager

    ønsker du at blive skilt i Tyrkiet nu eller i Tyskland, så beslut dig først, lad os tale med dig senere

    i Tyskland.

    fuk_xnumx
    deltager

    Hvis du bliver skilt i tyskland med dyre tr, kan du få det gjort uden selv at efterlade 9 10 tusind tl tr, hvis du skal blive enig med din ægtefælle

Viser 8 svar - 1 til 8 (8 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.