Hospitals- og undersøgelsesprocedurer i Tyrkiet

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.

    Hej alle sammen igen 🙋🏻‍♀️,
    Jeg har et spørgsmål til dig. Jeg vil blive glad, hvis du kan oplyse mig om denne sag.
    Vi tager på orlov til Tyrkiet i næste uge😍 Når jeg skal til Tyrkiet, vil jeg gerne til undersøgelse på et privathospital og til Tjek.
    Alle optegnelser om mig og min kone er i Tyskland, og vi har intet forhold til TR, inklusive adressen. Skal jeg gå til SSI eller foretage en registrering, når jeg tager til Tyrkiet for disse hospitalsprocedurer? Hvis jeg tilmelder mig SSI, vil der så være fremtidig gæld osv.? (Da vi ikke går ret tit til TR, vil jeg ikke have, at du får hovedpine, hvis jeg ikke kan følge op i detaljer).
    Da jeg arbejder, har jeg mulighed for at have international forsikring i min krankenkasse (Techniker Krankenkasse). Jeg vil tale om oversøisk forsikringsdækning og detaljer på tirsdag.
    Jeg ville blive meget glad, hvis folk, der har detaljeret viden eller tidligere erfaring med disse spørgsmål, kan give et detaljeret svar.
    Jeg er også åben for forslag 😊
    På forhånd tak

    Du skal til SSK og få et AT 11-certifikat, den tyske forsikring dækker alle udgifterne, men når tyrkiske privathospitaler ser den tyske forsikring, udsteder de titusindvis af eurosedler til den tyske forsikring, en slags svindel. De havde sat 2 sting på øjenbrynet på en slægtning til os, et privathospital fakturerede 13.000 euro.


    De få dage går så hurtigt. Jeg stillede spørgsmålet her, fordi jeg ikke havde tid til at undersøge det. Jeg modtog ikke et detaljeret og informativt svar.
    Lad mig give en kort anekdote om, hvordan jeg håndterede mit hospitalsarbejde, mens jeg var i Tyrkiet, så de en dag, hvis nogen har brug for det, kan få glæde af det.
    Først og fremmest skal T/A 11-certifikatet indhentes, for at Krankenkasse kan dække lægeudgifterne i tilfælde af en nødsituation, mens du tager på ferie fra Tyrkiet til Tyskland. Du modtager dokumentet ved personlig henvendelse til den Krankenkasse, du er tilknyttet. Når du tager til Tyrkiet, skal du gå til SSI i din region med dit T/A 11-dokument og få et Yupass-nummer. Med yupass-nummeret givet til dig af SSI, er dine hospitalsprocedurer kun dækket af din forsikring i nødstilfælde. Bortset fra det, hvis du vil have en privatundersøgelse som mig, skal du dække alle udgifterne af egen lomme. En uforsikret gebyrplan anvendes i alle hospitalstransaktioner. Du betaler for undersøgelsen, andre procedurer, medicin, alt fra egen lomme. Der er hospitaler, der opkræver undersøgelses- og ekspeditionsgebyrer, især for patienter med udenlandsk oprindelse, meget mere end tyrkiske statsborgeres uforsikrede behandlingsgebyrer. Hvis du har en tyrkisk identitet, bliver du ikke behandlet som turist. Dette er dog muligvis ikke tilfældet på ethvert privathospital. Det ville jeg påpege her, da hun sagde, at prisen på kvindelige udenlandske patientundersøgelser på det hospital, jeg gik på, var anderledes. Da jeg allerede er tyrkisk statsborger, var jeg underlagt uforsikrede tyrkiske statsborgerpriser. Jeg har gjort alle mine forretninger.
    Jeg ønsker alle en sund og glad dag.

    yenicerixnumx
    deltager

    mange tak. byby :)

    .

    istanbullu er
    deltager

    Hej alle sammen igen 🙋🏻‍♀️,
    Jeg har et spørgsmål til dig. Jeg vil blive glad, hvis du kan oplyse mig om denne sag.
    Vi tager på orlov til Tyrkiet i næste uge😍 Når jeg skal til Tyrkiet, vil jeg gerne til undersøgelse på et privathospital og til Tjek.
    Alle optegnelser om mig og min kone er i Tyskland, og vi har intet forhold til TR, inklusive adressen. Skal jeg gå til SSI eller foretage en registrering, når jeg tager til Tyrkiet for disse hospitalsprocedurer? Hvis jeg tilmelder mig SSI, vil der så være fremtidig gæld osv.? (Da vi ikke går ret tit til TR, vil jeg ikke have, at du får hovedpine, hvis jeg ikke kan følge op i detaljer).
    Da jeg arbejder, har jeg mulighed for at have international forsikring i min krankenkasse (Techniker Krankenkasse). Jeg vil tale om oversøisk forsikringsdækning og detaljer på tirsdag.
    Jeg ville blive meget glad, hvis folk, der har detaljeret viden eller tidligere erfaring med disse spørgsmål, kan give et detaljeret svar.
    Jeg er også åben for forslag 😊
    På forhånd tak

    Hej,

    Til dit næste besøg kan du lave en international sygeforsikring for hele familien for 21 euro om året (så meget har det kostet os).
    TK – Envivas
    https://www.envivas.de/tarife/reisekrankenversicherung#/beratung/reise
    Men dette omfatter også kun akutte lidelser.

    De vil måske opkræve dig det 100 % gebyr, de opkræver for uforsikrede patienter til kontrol og undersøgelse. Jeg synes du skal undersøge sagen grundigt.
    I Tyskland har TK gode kontrolansøgninger til alderen 30-35-40 år. Spørg din læge insisterende, hvis han ikke ønsker at gøre det.

    Forresten, så vidt jeg ved, dækker ta11 dokumentet nu kun akutte lidelser, desværre :(

    Jeg ønsker dig en sund og problemfri ferie.

    Lambdawinner829
    deltager

    …. Jeg nød din adresse og så dette. Håber det kan hjælpe! Du kan bekræfte, om registrering hos SSI er påkrævet, og diskutere dækningen og detaljerne i din internationale forsikringspolice for at undgå fremtidig gæld. Gem også kopier af vigtige dokumenter og kontakt hospitalet og den tyrkiske ambassade for bedre forståelse.

    …. Jeg nød din adresse og så dette. Håber det kan hjælpe! Du kan bekræfte, om registrering hos SSI er påkrævet, og diskutere dækningen og detaljerne i din internationale forsikringspolice for at undgå fremtidig gæld. Gem også kopier af vigtige dokumenter og kontakt hospitalet og den tyrkiske ambassade for bedre forståelse.

    Gode ​​nyheder at høre om din kommende tur til Türkiye! Selvom jeg ikke kan give nogle konkrete råd... Jeg så det du nævnte. Det er fantastisk at tage skridt til at skabe klarhed vedrørende SSI-registrering og diskutere din internationale dækning. At opbevare kopier af vigtige dokumenter og kontakte hospitalet og den tyrkiske ambassade er et rigtig smart træk for at sikre, at processen går glat. Jeg håber du får en fantastisk tur og en vellykket eksamen! 😊🏥🌍

Viser 7 svar - 1 til 7 (7 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.