Lektion 18: Tysk Navn-I (Akkusativ Foredrag Udtryk)

> Fora > Grundlæggende tyske lektioner fra bunden > Lektion 18: Tysk Navn-I (Akkusativ Foredrag Udtryk)

VELKOMMEN TIL ALMANCAX FORA. DU KAN FINDE ALLE DE INFORMATIONER, DU SØGER OM TYSKLAND OG DET TYSKE SPROG, I VORES FORA.
    Lara
    besøgende
    NAVN-I HALİ (AKKUSATİV)

    Navne på tysk (med den undtagelse, at vi giver lidt senere) ved at ændre deres artikler
    De ændres til -i. Artikler ændres som følger:

    Vi ændrer "der" artikelini til "den" for at sætte de navne, der er "kunst" i -i.
    Der foretages ingen ændringer til navne og artikler af artikuleret "das" eller "die".
    Faktisk forbliver ordet "eine" uændret.
    Artikel som "e" er modificeret af ordet "einen" tager form. (Der)
    Faktisk er ordet "keine" uændret.
    Faktisk ændres ordet "kein" til "keinen".

    Lad os undersøge den undtagelse, vi nævnte ovenfor;
    Mens der beskrives flertallet af navneord, er nogle navneord flertal ved at tage -n eller -en i slutningen.
    Disse var navne med de sidste bogstaver -schaft, -heit, -keit, -in, -lei, -rei, -ung.
    Blandt disse navneord med artiklen "der", når substantivet konverteres til dets akkusativform, bliver artiklen "der" til "den".
    og ordet bruges i flertalsform, det vil sige flertal, der tager suffikserne -n ​​eller -en og artiklen
    Alle navneord med "der" bruges altid i flertalsform i substantivets akkusativform. Denne undtagelse er kun
    -I er ikke en funktion, der er specifik for staten, den er gyldig for alle stater i navnet.
    Dette er reglerne for navnet på -i. Se eksemplerne nedenfor.

    ENKEL FORM


    akkusativ sag

    der Mann (mand)


    den Mann (mand)
    der Ball (bold)


    fra Ball
    der Sessel (lænestol)


    den Sessel (sæde)
    Som du kan se, siges det, at der ikke er nogen ændring i ordet.

    der Student


    fra Studenten (student)
    der Mensch (menneske)


    fra Menschen (mennesker)
    Ord i de to eksempler ovenfor, fordi den nævnte undtagelse er
    Det blev brugt i flertal stavemåder i -i.

    das Auge (øje)


    das Auge (øje)
    das Haus (hus)


    das Haus (hus)
    die Frau (kvinde)


    die Frau (kvinde)
    Die Wand (væg)


    Die Wand (væg)
    Som vi har set ovenfor, er der ingen ændring i das og dø artefakter og ord.

    ein Mann (en mand)


    einen Mann (en mand)
    ein fisk (en fisk)


    einen Fisch (en fisk)
    kein Mann (ikke en mand)


    keinen Mann (ikke en mand)
    kein Fisch (ikke en fisk)


    keinen Fisch (ikke en fisk)
    Som du kan se er der en-einen og kein-keinen forandring.


    keine Frau (ikke en kvinde)


    keine Frau (ikke en kvinde)
    keine Woche (ikke en uge)


    keine Woche (ikke en uge)
    Som det ses ovenfor, er der ingen ændringer i eine og keine artikler og ordet.

    Halalcirklen er bred, det er nok til fornøjelse. Der er ikke behov for at synde. (Ord)
    zegrose
    deltager

    Tak for din indsats…

    yazyagmuruxnumx
    deltager

    I tilfældet med navnet skulle jeg spørge noget, der kommer til mit hoved fra det afsnit, hvor nogle ord er skrevet i tæt. Orn (der student: student) (den studenten: student) hvorfor vi skriver ordet student, vi brug ordet '' studerende '' her, vi skriver ikke de studerende, vi behandler dette emne intenst. Jeg begynder at se ikke fremad)

    yazyagmuruxnumx
    deltager

    admin rakadas besvarede stadig ikke mit spørgsmål. Jeg ville være glad, hvis du oplyser mig

    nalanw
    deltager

    Burda den Studenten er ikke flertal, det er ental og akkusativ….
    I akkusativ tager alle flertalsformer DIE….
    I dativ er flertalsformer lavet af den og suffikset n tilføjes til slutningen af ​​ordet…..

    ECE
    deltager

    Når ordet "KEİN" er i navneordsformen, bliver artiklen "KEİNEN" for das. Er det "KEINEN" kun for artiklen der? Jeg tøvede her. Tak…

    Nazira
    deltager

    https://www.almancax.com/forum/index.php?topic=21.0

    Her kan du finde oplysninger om keine.
    Søg først ..

    du mirakel
    deltager

    AKKUSATIV = ISMIN (I) TÆPPE
    DER = DEN
    DØ = DØ
    DAS = DAS

    ICH = I = MEINEN = VATER = MIN FAR
    DU = SEN = DEINEN = VATER = DIN FAR
    ER = O = SEINEN = VATER = HANS FAR
    SIE = O = IHREN = VATER = HANS FAR
    ES = O = SEINEN = VATER = HANS FAR
    WIE = BIZ = UNSEREN = VATER = VOR FAR
    IHR = SIZ = EUREN = VATER = DIN FAR
    SIE = ONLAR = ihren = VATER = DERES FAR
    SIE = SIZ = IHREN = VATER = DIN FAR

    RUF DEN VATER ___ RING DIN FAR Som det viser sig, er akkusativer kun øjeblikkelige, og det nemmeste var alligevel akkusativer. :)
       

    tan_umut_xnumx
    deltager

    Jeg vil spørge nogen.:) Du ved, ordet "ein" bliver "einen" for artiklen der, men forbliver "ein" det samme for das?

    tan_umut_xnumx
    deltager

    Lad mig spørge dig om noget andet, for eksempel hvorfor er der der Wand i sætningen "An der Wand ist ein poster"???

    atlantis
    deltager

    Ved at sætte (En) vedhæftet fil, for eksempel meinen vater, meget tak min far, forstod jeg.

    nazmert
    deltager

    Hej venner, jeg er enig med dette websted, men vi er nødt til at chatte sammen, så vi kan forbedre os selv.
    Jeg lærer også tysk. Jeg ville sætte pris på det, hvis du også kunne hjælpe mig. Wiedersehen!

    ibozer
    deltager

    Das site ist viel schön, danke lehrer für deutsch…

      af firat...

    anonym
    besøgende

    Hilsen, jeg er et nyt medlem. Først og fremmest siger jeg sundhed til din indsats for et godt websted.
      Wohin? Akk der svarede på spørgsmålet.
    wo? Svaret på spørgsmålet er dat.
    i, auf, neben, vor, unter, hinter, über, an, zwischen (i præpositioner)
    Akk. eller dat. wo hvor vi hænger ud? og wohin? Han vil bede dig og give dig det rigtige svar.

    mynte
    deltager

    A K K                                           D A T I V   G E N T I V
    DER den einen – keinen – meinen dem einem – keinem – meinem des eines – keines – meines
    SIS die eine – keine – meine der einer – keiner – meiner der einer – keiner – meiner
    DAS das eines – keines – meines dem einem – keinem – meinem des eines – keines – meines (her tilføjes suffikset S i slutningen af ​​artiklens ord)
    DØ (FLERE) die keine – meine den keinen – meinen der keiner – meiner
    Det er vel det, du ville lære, jeg håber det hjælper.

    ozge06
    deltager

    Mange tak for dine forklaringer, men jeg forstår godt nominativ, akkusativ og dativ, der generer mig. Vil vi forstå, at disse er nominativ, akkusativ og dativ gennem spørgsmålsformer????????????
            Eksempel:Nominativ……wer?……var? Akkusativ……..wen? og hvad? 
              Dativ …… vi? wo? og hvem? Vi lærte på denne måde i kurset, når spørgsmålet er sådan her, wer? Skal vi svare med nominativ artikler og akkusativ artikler????? PÅ FORHÅND TUSIND TAK!!!

Viser 15 svar - 1 til 15 (52 i alt)
  • For at svare på dette emne skal du være logget ind.